طی روزهای اخیر جدول جیره‌بندی آب در شیراز در فضای مجازی دست به دست می‌شود ، جدولی که روزهای مختلف را نشان می‌دهد هر کدام از محلات شیراز در فهرست نوبت‌بندی آب قرار گرفته اند ، صحت این جدول از سوی مسوولان شرکت آب و فاضلاب شیراز رد و موضوع جیره بندی آب نیز تکذیب شد.
کد خبر: ۷۶۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 11 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:الله‌بخش نظرپور مدیرعامل آبفای شیراز روز پنجشنبه به دنبال مشکلات یکه در برخی از محلات و مناطق شیراز در رابطه با افت فشار و قطع آب ایجاد شد  گفت: در مناطق شرق، شمال و غرب شیراز اکنون مشکلی برای تأمین آب نیست، بیشتر قطعی آب‌ها و افت فشار آب مربوط به جنوب و مرکز شیراز است. با این شرایط فعلاً برنامه نوبت‌بندی آب نداریم؛ مردم به شایعات توجه نکنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با تاکید بر اینکه جدول نوبت بندی منتشر شده اصالت ندارد اضافه کرد: با وجود اینکه ما امسال حدود ۵ درصد افزایش تولید آب داشتیم، اما دمای هوا از خردادماه تاکنون نسبت به سال قبل و متوسط ۳۰ ساله بسیار گرم‌تر شده که همین مسئله باعث مصرف بیشتر آب شده است.

صحت این جدول از سوی مسوولان شرکت آب و فاضلاب شیراز  رد و موضوع جیره بندی آب نیز تکذیب شد
این جدول از سوی مسؤولان شرکت آب و فاضلاب شیراز رد و موضوع جیره بندی آب نیز تکذیب شد
نظرپور با بیان اینکه ۷۸ درصد از آب مورد نیاز برای جمعیت ۲ میلیون نفری شیراز از طریق ۱۹۰ حلقه چاه تأمین می‌شود گفت: ۲۲ درصد نیاز به آب در شیراز نیز از طریق خط انتقال آب از سد درودزن تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل کمبود آب در مناطق جنوبی شیراز این است که دیگر جایی برای حفر چاه دراین مناطق وجود ندارد. برای رفع مشکل آب به‌خصوص در مناطق جنوبی و شهر صدرا، خط دوم انتقال آب از سد درودزن چند سالی است که شروع شده و طی دو سه ماه آینده فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد. بعد از راه اندازی این خط انتقال امید است دیگر مشکلی در این مناطق نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز همچنین گفت: مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در شهر صدرا نیز بزودی افتتاح می‌گردد. برای جبران کمبود آب در فاز یک صدرا، خط انتقال آب از فاز دوم به فاز یک در دست اجراست که تا دو هفته دیگر این خط تکمیل می‌گردد می‌شود و مشکل تأمین آب در فاز یک صدرا به‌طور کامل مرتفع می‌شود.

نظرپور ادامه داد: ۱۵ روستای اطراف شیراز نیز از یک تیرماه سال جاری زی پوشش شرکت آبفا شیراز در آمده است، روستای سلطان‌آباد با ۲۰ هزار اشتراک یکی از این مناطق است با مهندسی مجدد چاه‌های این منطقه، ۴۰ لیتر بر ثانیه تولید آب افزایش یافت و با مدیریت توزیع با تانکرهای آب‌رسان، وضعیت تقریباً ۵۰ درصد بهتر از گذشته شده است.

بهرام زاهدی سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز با بیان اینکه جدول منتشر شده در رابطه با جیره بندی آب اصالت ندارد از شهروندان خواست تا به اطلاع رسانی ناقص و نادرست در فضای مجازی اهمیت ندهند و اطلاعیه‌ها و اخبار صحیح را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

طی روزهای گذشته بخشهای یاز کلان شهر شیراز و همچنین شهر صدرا با مشکل قطع کامل آب یا افت فشار مواجه شدند، قطع آب در شیراز در هفته‌های اخیر به یکی از موضوعات قابل بحث تبدیل شده و از سوی مجامع مختلف واکنش‌هایی داشته است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار