فرماندار شیراز گفت: شیراز در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نسبت به میانگین استان عقب مانده این در حالی که میانگین استان نیز در بعضی شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب است.
کد خبر: ۷۶۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 10 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا امیری در مراسم افتتاح سالن ورزشی و زمین چمن دو آموزشگاه در ناحیه ۳ آموزش و پرورش، گفت: شیراز در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نسبت به میانگین استان عقب مانده این در حالی که میانگین استان نیز در بعضی شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب است.

وی افزود: آسیب هاى ناشى از مهاجرت و مشکلات حاشیه نشینى که مى تواند یکى از علل پایین بودن میانگین سرانه فضای آموزشی خصوصا در نواحى ٣ و ۴ آموزش و پرورش شهرستان شیراز باشد.

فرماندار شیراز اظهار داشت: لازم است در یک برنامه مدون عملیاتی با حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله نمایندگان و ادارات کل استان شاخص‌های توسعه شیراز را به میانگین استانی و در ادامه به میانگین کشوری نزدیک کنند و این نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی از جمله آموزش و پرورش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است تا با پیگیری اعتبارات از طریق اعتبارات ملی در وزارتخانه و ادارات کل این فاصله را به حداقل برساند.

امیری با بیان اینکه اغلب بوجه هاى دستگاه‌ها از اعتبارات ملى است، افزود: بخش اندکی از بودجه و اعتبارات به استان و شهرستان مى رسد و مابقى در سطح وزارتخانه توزیع و هزینه مى شود.

رییس شوراى آموزش و پرورش شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت سلامتى و شادابى ناشى از ورزش و نقش آن در بهبود سطح کیفى آموزش دانش آموزان پرداخت و تصریح کرد: بخشى از اعتبارات ملى تصمیم گیرى آن در سطح ادارات کل از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان است و بخشى هم براى برآورد و تخصیص به دستگاه‌ها وارد شوراى برنامه ریزى شهرستان شیراز مى شود که رقم بسیار ناچیز و پاسخگوى حل مشکلات و ارتقاء وضع موجود در راستاى تسریع حرکت در مسیر توسعه یافتگى شهرستان نیست.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات ٢٧ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان به همراه آموزش و پرورش قرار دارد که با نظر سازمان برنامه و بودجه و استاندارى توزیع مى شود که انتظار دارم با توجه مطالب گفته شده و موانع موجود در توسعه یافتگى شهرستان شیراز، سهم مناسب و ویژه اى به این کلان شهر با توجه به رشد حاشیه نشینى ناشى از مهاجرت‌ها به مرکز استان تخصیص یابد.

امیری تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مطالب بیشتر در حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه روساى نواحى چهارگانه آموزش و پرورش شیراز مطرح و در صورت توافق این آمادگى وجود دارد که شما پروژه هاى نیمه تمام را از این محل تامین و تامین اعتبار پروژه هاى جدید آموزشى جدید را از محل اعتبارات شوراى برنامه ریزى شهرستان دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار