سخنگوی شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه فارس نسبت به سایر استان‌ها بیشترین تعداد شهرستان را دارد، اضافه کرد: با رویکرد جدی و مطالبه‌گرایانه، شورای اسلامی فارس خواستار این است که مسؤولین کشوری مشکلات مردم فارس را دریابند و هرچه سریع‌تر به موضوع جاده‌های مرگبار این استان بزرگ اما مظلوم در این زمینه ورود کنند .
کد خبر: ۷۶۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 09 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سید عبدالرزاق موسوی در واکنش به اظهارات نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان فارس در خصوص بی عدالتی در تخصیص اعتبارات، بر ضرورت توجه جدی به تبعیض‌ها در استان تأکید کرد و گفت: یقیناً اینکه بودجه و اعتبارات و امکانات به واسطه‌ی حضور اشخاص در مراکز قدرت توزیع شوند، نه برای مردم قابل پذیرش است و نه با اصول مملکت‌داری تناسب دارد .


وی تلاش در رفع تبعیض‌ها را از وظایف شورای اسلامی استان‌ها عنوان و اضافه کرد: باید بپذیریم که ما اعضای شورای اسلامی استان به عنوان نمایندگان مردم نیز آنگونه که وظایف‌مان ایجاب می‌کند، مقامات ارشد ملی و محلی را در خصوص تبعیض‌ها مورد بازخواست قرار نمی‌دهیم و بنابراین بخشی از این موضوع به خود ما نیز برمی‌گردد .

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها پیشنهاد داد که شورای اسلامی فارس با کمک گرفتن از دانشگاه و نهادهای تخصصی شاخص‌های ملی و بین‌المللی تبعیض را احصا کند و با استفاده از این شاخص‌ها با جدیت موضوع تبعیض را پیگیری کند .

موسوی در عین حال گفت: پیگیری رفع تبعیض‌ها باید بر اساس شاخص‌های اصولی و تخصصی و همچنین با رعایت انصاف و قانون باشد تا خدای ناکرده در بررسی تبعیض‌ها در استان خود ما دچار تبعیض یا ناکارآمدی در تحقق آن نشویم .

براساس این گزارش، به دنبال وقوع حوادث خونباری در جاده‌های فارس طی روزهای گذشته، خصوصا تصادفات محورهای لار، جهرم، ممسنی، خرامه و ... ابتدا ایلوش شریفی نماینده ممسنی در شورای استان، انتقادات تندی را مطرح کرد و توزیع اعتبارات را در بخش‌های مختلف، تبعیض آمیز ارزیابی کرد.

عبدالله اسماعیلی در واکنش به اظهارات او، به دفاع از بالا بودن تخصیص اعتبار به شهرستان جهرم پرداخت و با اشاره به حضور جهرمی‌ها در رده‌های تصمیم‌گیر و تاثیرگذار استان و کشور در قوای مقننه و مجریه، در عین حالیکه تبعیض در توزیع اعتبارات مورد ادعای همکارش در شورای استان‌ها را تایید می‌کرد اما آن را منطقی دانست!.

در ادامه این موضع‌گیری‌ها، جعفر راستگو نماینده شهرستان لارستان در شورای اسلامی فارس نیز گفت: اینکه آقایان شریفی و اسماعیلی به عنوان رؤسای فعلی و سابق کمیسیون عمران شورای اسلامی استان در سال‌های اول و دوم با جدیت موضوع تصادفات جاده‌ای شهرستان‌ها را مطرح می‌کنند، حاکی از حساسیت این کمیسیون به موضوع بسیار مهم راه‌سازی در استان است .

جعفر راستگو با بیان اینکه طرح و پیگیری مشکلات مردم، محور اصلی وظایف اعضای شورای اسلامی استان محسوب می‌شود، گفت: سال‌هاست که متأسفانه استان فارس در آمار تصادفات وضعیت بسیار نامناسبی دارد و به همین دلیل این استان پهناور نیاز به توجه بسیار بیشتر را با تمام وجود احساس می‌کند .

نماینده شهرستان لارستان در شورای اسلامی فارس با اشاره به تصادفات مرگبار اخیر در سطح استان فارس، گفت: اگر نگاهی به تصادفات وحشتناک و تأسف‌بار جاده‌های خرامه، لارستان، ممسنی، جهرم و ... تنها طی همین یکی دو هفته‌ی اخیر بیندازیم، نیاز فارس به اعتبارات ویژه‌ی راه‌سازی را آسان‌تر درک می‌کنیم .

سخنگوی شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه فارس نسبت به سایر استان‌ها بیشترین تعداد شهرستان را دارد، اضافه کرد: با رویکرد جدی و مطالبه‌گرایانه، شورای اسلامی فارس خواستار این است که مسؤولین کشوری مشکلات مردم فارس را دریابند و هرچه سریع‌تر به موضوع جاده‌های مرگبار این استان بزرگ اما مظلوم در این زمینه ورود کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار