ایران با سابقه زیادی که در بخش صنعت آلومینیوم دارد نیازمند کارهای جدی تری است.
کد خبر: ۷۶۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 09 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون اول رییس جمهور گفت: در این سفر برای افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و صنعتی به شهرستان لامرد و جهرم آمدیم و در نخستین فرصت به شیراز و شهرستان هایی که استاندار برنامه ریزی کردند سفر خواهیم کرد.

جهانگیری در تشریح سفر خود به فارس گفت: در شهرستان لامرد طرح های مهی که جز طرح های اقتصاد مقاومتی کشور در حال اجرا است که مهمترین آن صنعت آلومینیوم است که به شدت برای توسعه کشور به آن نیازمندیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: ظرفیت کشور محدود است و بخشی از مواد اولیه آلومینیوم از خارج وارد می شود و به دلیل این که انرژی زیادی مصرف می کند ، در بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس این صنعت پیشرفت کرده است و ایران با سابقه زیادی که در این زمینه دارد نیازمند کارهای جدی تری است.

وی افزود : یکی از مهم ترین و بزرگترین طرح بخش صنعت کشور، طرح های صنعت آلومینیوم در لامرد است که با حجم سرمایه گذاری چند میلیارد دلار و چند هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

جهانگیری افزود: زمان به بهره برداری رسیدن این طرح مقداری طولانی شده و به این منطقه آمدم تا از نزدیک بازدیدی داشته باشیم و مشکلات پیش روی طرح را بررسی کنیم ، تا امسال و سال آینده به بهره برداری برسد.



جهانگیری در ادامه افزود : دو طرح بزرگ دیگر در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی است که باز هم از طرح های مهم کشور با حجم سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی است که در توسعه کشور نقش تعیین کننده ای دارند. از این روهدف از سفر به لامرد، بازدید از این طرح ها است و باید منوانع را برسی کنیم.
در دو سال پایانی دولت یازدهم، یک مجموعه از طرح های بزرگ و کلیدی در کشور در حال اجرا است که باید تمرکز ویژه ای روی آن ها داده شود تا بتوانیم به نتیجه برسانیم
در شهرستان جهرم هم موضوع آب آشامیدنی شهرستان و نیروگاه برق بررسی می شود.
با مسئولان این دو شهرستان و استاندار مذاکره می کنیم تا در جریان مسائل استان قرار گیریم و برای برطرف کردن موانع توسعه تلاش کنیم و امیدواریم قدمی برای حل مشکلات شهرستان ها و استان فارس برداریم.

برچسب ها: جهانگیری ، سفر ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار