عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن باید اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی باشد تا مالکان این مساکن مجبور به اجاره یا فروش خانه های خود شده یا اینکه هزینه خالی نگه داشتن خانه های خود را دهند.
کد خبر: ۷۶۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 08 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره وجود سلاطین آپارتمان در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور، گفت: به طور حتم این موضوع باید به طور جدی توسط دستگاه های نظارتی و بازرسی مورد رسیدگی قرار گیرد، زیرا در صورت صحت موضوع، این افراد می توانند به راحتی قیمت ها را افزایش داده و نرخ نهایی را خود تعیین کنند.


سه میلیون و 500 هزار واحد خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود سه میلیون و 500 هزار واحد خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد، اما قطعا این مسئله نیازمند بررسی بیشتر است، از این رو ضمن اقدامات دستگاه های دولتی، باید از ظرفیت نیروهای مردمی نیز برای شناسایی دقیق تر خانه های خالی بهره برد.

این موضوع واضح و مبرهن است که افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها تحت تأثیر بازار و عوامل اقتصادی نبوده و موضوعات دیگری نیز وجود دارد که این بازار را دچار تلاطم کرده که در این میان می توان به فعالیت دلالان، سایت های اینترنتی و سلاطین مسکن اشاره کرد
وی تصریح کرد: این موضوع واضح و مبرهن است که افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها تحت تأثیر بازار و عوامل اقتصادی نبوده و موضوعات دیگری نیز وجود دارد که این بازار را دچار تلاطم کرده که در این میان می توان به فعالیت دلالان، سایت های اینترنتی و سلاطین مسکن اشاره کرد.

وجود 5 درصد خانه خالی در کشور امری طبیعی است

افضلی ادامه داد: طبق عرف بازار مسکن، وجود 5 درصد خانه خالی در کشور امری طبیعی است، اما در شرایط وضعیت خانه خالی خالی بسیار بحرانی شده و عملا خرید خانه به کالای سرمایه ای تبدیل شده است که افراد برای حفظ سرمایه خود و کسب درآمد در آینده، اقدام به خرید گسترده مسکن می کنند.

لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی/ مالکان باید هزینه خالی نگه داشتن خانه های خود را بدهند

این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن باید اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی باشد تا مالکان این مساکن مجبور به اجاره یا فروش خانه های خود شده یا اینکه هزینه خالی نگه داشتن خانه های خود را دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این موضوع که گفته می شود که یک فرد در تهران بیش از 2500 واحد مسکونی دارد، واقعا قابل تأمل و بررسی است و قطعا دستگاه های نظارتی و بازرسی در صورت صحت موضوع، با آن برخورد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار