گشتاسبی راد با اشاره به اینکه سعی داریم سال آینده، سال معرفی شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران باشد، اضافه کرد: برپایی مراسم روز «قلم»، نمایشگاه های هنری و مشاغل خانگی، برگزاری جشنواره بازی های فکری و اجرای تورهای گردشگری برای اقشار مختلف مردم به ویژه قشرهای آسیب پذیر از جمله برنامه های این ایام است.
کد خبر: ۷۶۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 08 July 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «ابراهیم گشتاسبی راد»، امروز (دوشنبه 17 تیر) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه کرامت، گفت: این نامگذاری ها کمک می کند که بیشتر با خصوصیت های حسنه اهل بیت (ع) آشنا شویم و باید در دهه کرامت که تعلق به حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت امام رضا (ع) دارد، سیره این عزیزان بیش از پیش گفته شود.

 

معاون شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مسئله اوقات فراغت یکی از دغدغه های مهم سازمان های متولی اوقات فراعت هست و اعتقاد دارم اگر بتوانیم اوقات فراغت را درست پر کنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی از بین می روند، اظهارداشت: پرکردن اوقات فراغت مردم، توسعه پایه گردشگری و توسعه کتابخوانی در بین مردم از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های اوقات فراغت است.

 

وی با اشاره به اینکه سعی داریم سال آینده، سال معرفی شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران باشد، اضافه کرد: برپایی مراسم روز «قلم»، نمایشگاه های هنری و مشاغل خانگی، برگزاری جشنواره بازی های فکری و اجرای تورهای گردشگری برای اقشار مختلف مردم به ویژه قشرهای آسیب پذیر از جمله برنامه های این ایام است.

 

گشتاسبی راد با تاکید بر اینکه جشنواره محلات و جشنواره های ورزشی متعدد هم در ایام تابستان برگزار می شود، افزود: با اجرای برنامه های ویژه کودک، سعی داریم شیراز را به عنوان شهر «دوستدار کودک» مشخص کنیم.

 

وی از برگزاری برنامه «دختران صدف» ویژه دختران و جشنواره «نامه پدران به دختران» در شهر شیراز خبر داد و یادآور شد: طرح «فرزانگان 2» را در ایام تابستان خواهیم داشت که بین سنین 15 تا 18 سال در این طرح شرکت می کنند و این افراد در زمینه های مختلف فرهنگی با شهرداری همکاری کرده و پس از آن هدیه ای برای آنها در نظر گرفته می شود که می توانند لوازم تحصیلی خود را تهیه کنند.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تاکید کرد: برنامه ویژه محلات کم برخوردار برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در محله های «ده پیاله» و «شیخ علی چوپان» اجرایی می شود.

 

این مقام فرهنگی اظهارداشت: کار زیربنایی برای قبرستان «دارالسلام» که کتاب تاریخ شیراز محسوب می شود، در نظر گرفته شده است و همایش های پیوسته ای را در حوزه گردشگری خواهیم داشت تا این قبرستان به مرکز گردشگری تبدیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای شهر خلاق ادبی، مستنداتی جمع آوری کردیم و به یونسکو ارسال کردیم چرا که شیراز در خصوص ادبیات در عرصه بین المللی حرف هایی برای گفتن دارد، اضافه کرد: در خصوص مرمت حانه های تاریخی هم گام هایی برداشته شده و سعی داریم با مرمت آن خانه ها، سلسله خانه های مکتب تاریخی شیراز را داشته باشیم.

 

گشتاسبی راد با اشاره به اینکه طرح «سینما محله» مصوبه شورا را دارد و با توجه به مصوبه شورا این طرح حتما اجرایی خواهد شد، افزود: طرح آماده هست و باید مورد تایید معاونت شهرسازی قرار بگیرد و امیدواریم چهار باب «سینما محله» در دهه فجر و چهار باب «سینما محله» هم در هفته «شیراز» سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی از اجرای طراحی های مختلف برای محور «زند» و محور «عرفان» خبر داد و گفت: یک هزار و 200 میلیارد ریال بودجه برای این 2 محور در نظر گرفته شده است که عمده آن برای تملک هزینه می شود.

 

گشتاسبی راد همچنین در خصوص وضعیت سینماهای بلوار زند هم اضافه کرد: سعی بر اینست که سینماهایی که برای مردم خاطره انگیز هستند، را حفظ کنیم و اتفاقی که برای سینما «بهمن» روی داد، تاسف برانگیز بود.

 

این مقام مسئول در خصوص دهه کرامت و کم رنگ بودن این دهه هم گفت: قبلا اصناف مشارکت های خوبی می کردند و متاسفانه از بس کارها دولتی شکل می گرفت امروز مردم منتظر اجرای کار توسط دولت هستند البته سازمانی مثل تبلیغات اسلامی می بایست بیشتر فعالیت می کرد، ما تمام فضاهای تبلیغاتی تحت اشراف این سازمان را که چهار هزار متر مربع هست، در اختیار دستگاه های مختلف برای تبلیغات فرهنگی می دهیم و متاسفانه به خاطر صرفه جویی در مصرف و زمان های پیک برق، نتوانستیم از چراغانی برای جلوه شهری استفاده کنیم.

 

وی گفت: فیلم های درحال اکران در کشور، با مجوز از تهیه کننده فرهنگسراهای کمتر برخوردار به شکل رایگان و یا با پرداخت هزینه اندک، برای مردم آن محله پخش می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار