سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز مدعی شد که پروژه پل کابلی شیراز که در دوره چهارم شورای این شهر احداث شده است هنوز 60 میلیارد تومان بدهی دارد.
کد خبر: ۷۶۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 08 July 2019

تابناک فارس به نقل از  شورای شیراز،:سینا بنی زمانی یکشنبه 16 تیرماه اعلام کرد: از مجموع کل 60 میلیارد تومان بدهی پروژه پل کابلی، 37 میلیارد تومان مربوط به اجرا و 23 میلیارد تومان مربوط به تملک است.


وی با بیان اینکه شهرداری شیراز باید بیش از گذشته به شرایط مالی و اجرایی پروژه‌ها در زمان افتتاح توجه کند‌، افزود: در گذشته، افتتاح پروژه‌ها با وجود حجم بالای بدهی به پیمانکاران و مالکان، رویه معمول بود.

بنی‌زمانی با یادآوری اینکه، افتتاح پروژه‌ها با این شرایط، سبب به هم ریختگی انضباط مالی شهرداری می‌شود، گفت: در چنین وضعیتی نمی‌توان انتظار اجرای مطلوب برنامه‌های پنج‌ساله‌ شهرداری را داشت .

سخنگوی کمیسیون برنامه‌، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شیراز یکی از مشکلات موجود در نظام مالی شهرداری‌ها را استفاده از سیستم حسابداری نقدی تعدیل ‌شده برشمرد و افزود: این امر سبب دشواری تعیین میزان بدهی و تهیه ترازنامه می‌شود .

بنی‌زمانی تاکید کرد: تا زمان تغییر سیستم حسابداری از نقدی تعدیل شده به تعهدی، شهرداری‌ها باید از سوء استفاده از خلاهای موجود خودداری کنند .

عضو شورای شهر شیراز افزود: انتظار است شهرداری شیراز پروژه‌ها را زمانی افتتاح کند که هم عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و هم اینکه برنامه‌ی قابل قبولی برای پرداخت بدهی‌های به‌جا‌مانده، تهیه شده باشد.

پل کابلی شیراز اردیبهشت سال 96 و در آخرین روزهای فعالیت شورای چهارم، افتتاح و هزینه اجرای آن 120 میلیارد تومان اعلام شد.

بر اساس مطالب طرح شده از سوی عضو شورای پنجم شهر شیراز، شهرداری هنوز نیمی از هزینه احداث این پل را بدهکار است.

 

اگرچه اجرای پروژه پل کابلی مدافعان و مخالفان متعددی را در زمان بررسی، تصویب و اجرا، داشته و هنوز هم بسیاری از صاحب‌نظران، این پروژه را فاقد کارآمدی لازم می‌دانند؛ اگرچه موافقان نیز معتقد هستند که این پل نه تنها کارآمد بوده بلکه به عنوان یک شاخص برای توانمندی مهندسان و طراحان ایرانی و شیرازی محسوب می‌شود.

برچسب ها: شورای شهر ، پل کابلی ، بدهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار