رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با پیمایش صورت گرفته در دو سال گذشته، 8 / 68 درصد مشکلات فارس و صنعتگران این استان ناشی از عملکرد بانک ها است.
کد خبر: ۷۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 12 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی همتی در آیین گرامیداشت 21 مردادماه روز ملی حمایت از صنایع کوچک و افتتاح رسمی شهرک فناوری صنایع شیمیایی شهرک صنعتی شیراز افزود: بنا به ارزیابی های صورت گرفته، کارکردهای بانک ها در ارتباط با صنعت فارس بسیار ضعیف بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با پیمایش صورت گرفته در دو سال گذشته، 8 / 68 درصد مشکلات فارس و صنعتگران این استان ناشی از عملکرد بانک ها است.
همتی با اشاره به شکل گیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان فارس پیرو مصوبه هیات وزیران گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال ارزیابی عملکرد بانک ها در این کارگروه هستیم.
جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها به ریاست استاندار و دبیری روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: تاکنون 10 جلسه این کارگروه برگزار شده است و در هر هفته مشکلات سه تا چهار صنعت بررسی می شود که می توان گفت، عمده مشکلات مالی و تسهیلات بانکی است.
همتی گفت: با وجود راهکارهای تمهیدی در قانون رفع موانع تولید، مشکلات صنعت آنقدر گسترده است که شاید بتوان گفت بیش از نیمی از مشکلات این بخش قادر به حل شدن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نخواهد بود و حل کامل مشکلات نیازمند توجه بیشتر به این بخش است.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این آیین گفت: با توجه به راهکارهای تعیین شده برای حمایت از صنایع، بانک ها در این زمینه مسوولیت هایی دارند که می توان گفت همکاری لازم را ندارند.
الیاس طاهری افزود: بانک ها در حالی از صنایع ولو صنایع کوچک حمایت لازم را ندارند که این صنایع زودبازده هستند و زودتر به مرحله اشتغالزایی می رسند و در حل مسایل اجتماعی و کمک به معیشت مردم می توانند نقش ایفا کنند.
در این آیین شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز فناوری خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز به طور رسمی افتتاح شد.
توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات فناوری صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در فارس و جنوب کشور با واحدهای فناور و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی از اهداف تاسیس این شهرک اعلام شده است.
شهرک صنعتی شیراز با یک هزارو 400 هکتار وسعت در پنج کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد و بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشورمحسوب می شود.
شورای فرهنگ عمومی کشور 21 مردادماه را به عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری کرده است.
صنایع کوچک به آن دسته از صنایع گفته می شود که کمتر از 50 نفر در آن ها مشغول به کار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار