نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و بر اساس آن دانشگاه شیراز در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 05 July 2019

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو: نظام رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و بر اساس آن دانشگاه شیراز در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

جواد تشخوریان، مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز با اعلام این خبر گفت: دانشگاه شیراز در ۲ رشته «مهندسی متالورژی» و منابع آب در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر حضور دارد.

تشخوریان مطرح کرد: در رشته‌های علوم دامپزشکی و علوم و فناوری غذایی، هم این دانشگاه توانسته است در کنار ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در رشته مهندسی مکانیک، این دانشگاه جزو ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیاست و در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی وعلوم و مهندسی انرژی هم در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر حضور دارد؛ بنابراین گزارش، نظام رتبه بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.

نظام رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و ۳۲ دانشگاه از ایران در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.

رتبه بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ در۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار