استاندار فارس که به قطر سفر کرده است، در دیدار با وزیر شهرداری ها، کشاورزی و محیط زیست این کشور آمادگی فارس را برای توسعه مناسبات و همچنین تبدیل به مقصد مسافران جام جهانی سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 03 July 2019

کشور قطر میزبان رقابت های جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی است.

تابناک فارس به نقل از ایرنا:پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از عنایت الله رحیمی در دیدار با عبدالله بن عبدالعزیز السبیعی گفت: سیاست دولت جمهوری اسلامی توسعه روابط حسنه در زمینه های مختلف با تمام همسایگان به ویژه کشور قطر است.

وی اظهار داشت: زمینه های همکاری بین ۲ کشور ایران و قطر و همچنین استان فارس فراهم است و می توان در جهت توسعه بیشتر این روابط گام های موثری برداشت.

او اضافه کرد: تجربه تاریخی نشان داده که جمهوری اسلامی در شرایط سخت و تنگناها حامی همسایگان به ویژه کشور دوست و برادر قطر بوده است.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره به معاهدات و پیمان های بین المللی وفادار بوده گفت: توسعه و تقویت روابط در سایه گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی میسر است و تحقق این مهم زمینه ساز تقویت امنیت در منطقه خواهد بود.

رحیمی، ظرفیت های فارس در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و علمی و تحقیقاتی را گسترده توصیف کرد و افزود: در مجموعه مدیریت ارشد استان فارس این آمادگی وجود دارد که در تمام این زمینه ها روابط خود را با کشور قطر توسعه دهد.

وی، با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: در بحث زمینه جذب گردشگر و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز آماده همکاری با کشور قطر هستیم.

استاندار فارس افزود: همچنین با توجه به مطرح بودن استان فارس به عنوان قطب پزشکی کشور و انجام جراحی های تخصصی در زمینه های پیوند کبد، کلیه، قرنیه و حلزون گوش، آماده گسترش همکاری ها و خدمات دهی در این زمینه نیز هستیم.

رحیمی، فارس را دومین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور دانست و تصریح کرد: مسافت اندک بین کشور قطر با استان فارس این امکان را فراهم می کند که محصولات مورد نظر این کشور را با استانداردهای مورد نظر این کشور تولید و یا زمینه را برای تولید و صدور محصولات کشاورزی از سوی سرمایه گذاران قطری فراهم کنیم.

تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز کشور قطر توسط تجار ایرانی، حضور مهندسان و شرکت های ساخت و ساز ایرانی در پروژه های قطر، تامین نیروی کار تخصصی و عادی توسط ایران، توسعه روابط گردشگری و تبادل گردشگر، توسعه خطوط هوایی و ایرلاین ها از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این دیدار به آنها اشاره کرد.

در این دیدار همچنین با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲، مقرر شد همکاری ها و اقدامات لازم به منظور قرار گرفتن استان فارس به عنوان مقصد دوم مسافران جام جهانی انجام گیرد.

قطر اهتمام ویژه ای به توسعه روابط با ایران دارد

وزیر شهرداری ها و محیط زیست قطر هم با اشاره به مشترکات ایران و قطر و روابط عمیق و تاریخی ۲ کشور گفت: کشور قطر توجه و اهتمام ویژه ای به توسعه روابط با ایران دارد.

عبدالله بن عبدالعزیز السبیعی، ضمن قدردانی از فراهم کردن تسهیلات و شرایط برای کشورش از سوی ایران در زمان محاصره اقتصادی این کشور افزود: امیدواریم این موضوع زمینه ساز همکاری های هرچه بیشتر ۲ کشور شود.

وی گفت: همچنین به منظور توسعه تجارت با کشور ایران، یک بندر که یکی از مهمترین ورودی های ایران به کشور قطر خواهد بود ساخته خواهد شد.

او اظهار داشت: تقویت و توسعه این بندر با هدف تسهیل در ارتباطات شرکت ها و بخش خصوصی دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وزیر شهرداری ها، کشاورزی و محیط زیست قطر تاکید کرد که کشورش آماده توسعه روابط همه جانبه با کشور ایران به ویژه استان فارس است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مدیران اقتصادی و تجاری بخش خصوصی و دولتی استان فارس از جمله مدیران اتاق بازرگانی، مناطق ویژه اقتصادی و نمایشگاه های بین المللی و همچنین نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر، معاونین وزیر شهرداری و محیط زیست قطر و شهردار دوحه نیز حضور داشتند.

استاندار فارس همچنین از قطارشهری، ورزشگاه های احداث شده برای برگزاری بازهای جام جهانی فوتبال و چندین پروژه های دیگر در کشور قطر بازدید کرد.

دیدار با نخست وزیر قطر از دیگر برنامه های سفر استاندار فارس به این کشور است.

۶۱۲۲ / ۲۰۲۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار