معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: 50 تن کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان شامل کالا‌های بهداشتی، آرایشی و خوراکی در استان فارس کشف و امحا شده است.
کد خبر: ۷۵۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 03 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: سید احمد احمدی زاده ظهر امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه کالای قاچاق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 12میلیارد و 600 میلیون دلار ارزش کالا‌های قاچاق در سال گذشته 2 میلیارد و 600 میلیون دلار مربوط به پوشاک بوده که 305 هزار فرصت شغلی را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بافرمان مقام معظم رهبری 12تیر‌ماه به‌عنوان روز مبارزه با کالای قاچاق و ارز نام‌گذاری شده است، افزود: در این نمایشگاه 10 غرفه برپا شده که 5 غرفه مربوط به کالاهای قاچاق کشف‌شده و 5 غرفه دیگر مربوط به شرکت‌های داخلی که نمونه کالای خارجی را با کیفیت بالا در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند در راستای تحقق فرمان معظم له در استان فارس است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری تعداد زیادی کالا‌های وارداتی قاچاق به ارزش 55 میلیارد تومان شامل لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی، البسه، پوشاک، کفش که به‌صورت عمده وارد استان شده کشف و ضبط‌ شده است.

احمدی زاده تصریح کرد: در سال 97 افزون‌بر 336میلیارد تومان ارزش کالای کشف‌شده بوده که این رقم در سال 96 حدود 241 میلیارد تومان گزارش‌شده است که افزایش 60 درصدی کشفیات کالای قاچاق را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: بیش از 98 درصد پوشاک خارجی در بازار کالای قاچاق است و هیچ‌گونه برندی به نام پوشاک خارجی نداریم.

وی از امحاء 50 تن کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان شامل کالا‌های بهداشتی، آرایشی و خوراکی خبرداد و افزود: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی مقامات انتظامی، قضایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر دستگاه‌های مرتبط با کالای قاچاق شاهد افزایش کشفیات و برخورد مناسب با این‌گونه‌ کالا‌ها در استان فارس هستیم.

برچسب ها: کالای قاچاق ، فارس ، امحا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار