10 بار به فرمانداری مراجعه کردیم اما نتیجه نگرفتیم و به همین دلیل امروز تجمع کردیم تا شاید نتیجه‌ای بگیریم. با وجود تماس مکرربا فرماندار شهرستان فسا، مدیر کارخانه و بخش صنعت و معدن هیچ یک پاسخگو نبودند تا درباره ادعای عدم فعالیت کارخانه در بخش تولید یا مشکلات کارگران اظهار نظری کنند.
کد خبر: ۷۵۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 30 June 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:کارخانه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت کارخانه‌هایی که هنوز سرپاست اما از پرداخت دستمزد کارگران خبری نیست، بخشی از واقعیت صنعت استان فارس است که نمی‌توان نادیده گرفت.

کارخانه قند فسا یکی از کارخانجات استان فارس است که از سال 95-96 به بخش خصوصی واگذار شده و از آن زمان مشکلات کارگران نیز آغاز شده است، علاوه بر آن حرف و حدیث‌های بسیاری درباره نحوه فروش و واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی وجود دارد.

بنا بر اظهارات افراد مطلع این کارخانه با قیمتی بسیار ارزانتر از قیمت واقعی به بخش خصوصی واگذار شده است و از آن زمان نیز تولید چندانی در کارخانه انجام نشده است.

تجمع کارگران مقابل فرمانداری فسا

این کارخانه در 4 ماه گذشته حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده و کارگران برای مطالبه حق خود امروز مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

پیش از این نیز این کارگران در 28 فروردین ماه امسال تجمعی اعتراضی نسبت به وضعیت کار و عدم پرداخت حقوق‌هایشان داشتند که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

 

به گفته کارگران تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی حمایت بیشتری از کارگران می‌شده و امنیت شغلی برای کارگران فراهم بود اما از دی ماه 95 که به بخش خصوصی واگذار شده، هر روز یک مشکل داریم.

این کارگران که اغلب بیش از 50 سال سن دارند، خواهان تعیین و تکلیف کارخانه هستند چراکه براساس ادعای آنان کارخانه با ظرفیت اسمی خود کار نمی‌کند. کارگران می‌گویند: « از ابتدای سال تاکنون 5 بار کارخانه تعطیل شده و کارگران به خانه فرستاده شدند».

براساس اظهارات کارگران در یک سال گذشته کارخانه با همه ظرفیت خود کار نکرده است. آنان می‌گویند: از سال 97 تولید نداشته‌ایم و یک ماه کامل کار نکردیم، شکری در این کارخانه تولید نمی‌شود و دستگاه‌های کارخانه بدون اینکه تولیدی داشته باشد، روشن می‌شود.

به گفته کارگران کارخانه قند فسا بسیاری از کارگران سن بالایی دارند و نزدیک به 20 سال است که در این کارخانه سابقه کار دارند و اگر بخواهند با اینجا تسویه کنند، نمی‌توانند شغل دیگری انجام دهند. این افراد می‌گویند: « بسیاری از ما درامد دیگری نداریم و با این روند نیز زندگی‌مان نمی‌چرخد».

سکوت مسئولان پاسخ رسانه‌ها

این افراد می‌گویند: 10 بار به فرمانداری مراجعه کردیم اما نتیجه نگرفتیم و به همین دلیل امروز تجمع کردیم تا شاید نتیجه‌ای بگیریم. با وجود تماس مکرر خبرنگار تسنیم با فرماندار شهرستان فسا، مدیر کارخانه و بخش صنعت و معدن هیچ یک پاسخگو نبودند تا درباره ادعای عدم فعالیت کارخانه در بخش تولید یا مشکلات کارگران اظهار نظری کنند.

 

بنا بر اظهارات کارگران سلیمان کرمی، فرماندار شهرستان فسا در پی تجمع امروز کارگران در میان آنان حضور یافته و وعده داده که با برگزاری جلسه‌ای مشکلات کارخانه را بررسی و حل می‌کند.

فعالیت کارخانه قند فسا از سال 92 متوقف شد و 150 کارگر بیکار شدند اما این کارخانه در سال 96 به بخش خصوصی واگذار شد و با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد تومانی فعالیت خود را مجددا از سر گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار