با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی فارس و همکاری دستگاه قضایی متخلفان و متجاوزان قطع درختان جنگلی در اراضی ملی شهرستان های کازرون و سپیدان استان فارس دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۵۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 30 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی این شهرستانها حین گشت و مراقبت در حوزه استحفاظی خود متوجه حضور متخلفان قطع درخت و خودروهای مشکوک به حمل هیزم قاچاق در این عرصه ها شدند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی و گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط در این مناطق بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند که مشاهده شد افراد سودجو با استفاده از اره‌ برقی و سایر ادوات قطع درخت مشغول قتل عام درختان جنگلی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: متخلفان در بخشهایی از مناطق جنگلی هرایجان شهرستان سپیدان و نیز بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون اقدام به قطع درخت ، جاسازی و استتار آن در درون خودروها کرده و قصد جابجایی این محموله ها به خارج از منطقه را داشتند که با هوشیاری و حضور به موقع ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی ونیز اطلاع رسانی به موقع اهالي شناسايي و بازداشت شدند.

منتصری با اشاره به كشف میزان قابل توجه چوب و هیزم جنگلی از این متخلفان افزود:در این رابطه متخلفان بازداشت و ادوات قطع درخت و ابزار آلات مکشوفه از آنها توقیف شد.

وی افزود:دراین راستا پرونده حقوقی برای متخلفان تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گزارشات مردم در شناسایی و دستگیری متخلفان را بسیار تاثیر گذار خواند وگفت: همکاری مردم محلی در این زمینه موجب جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و متخلفان اراضی ملی خواهد شد.

منتصری ضمن هشدار جدي در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی تصریح کرد: بر اساس ماده ٤٢ طقانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع ، متخلفان قطع درخت در عرصه های منابع طبیعی علاوه بر جریمه نقدی به حبس تادیبی تا شش ماه نیز محکوم خواهند شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حفاظت از عرصه های ملی و انفال را وظیفه‌ای همگانی دانست و از حامیان و مردم طبیعت دوست استان خواست برای جلوگیری از تخریب عرصه های ملی و نیز عدم سوء استفاده از این عرصه ها درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی ، مراتب را از طريق شماره رایگان ١٥٠٤ گزارش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار