محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در خصوص سفر معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس به ایران و ابراز امیدواری وی مبنی بر راه اندازی هر چه سریع‌تر سازوکار مالی موسوم به اینستکس، گفت: اروپایی ها نشان دادند که قصدی برای علمی کردن تعهدات برجامی خود ندارند.
کد خبر: ۷۵۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 25 June 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در خصوص سفر معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس به ایران و ابراز امیدواری وی مبنی بر راه اندازی هر چه سریع‌تر سازوکار مالی موسوم به اینستکس، گفت: اروپایی ها نشان دادند که قصدی برای علمی کردن تعهدات برجامی خود ندارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید یادآور شد برخی از مقامات اروپایی طی چند مدت گذشته بارها بیان کردند که نمی توانند معجزه کنند و برخی دیگر نیز حتی تهدیدهای لفظی را علیه کشورمان مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد اروپایی ها با سیاسی کاری درصدد خریداری زمان در مواجه با برجام هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که خوشبختانه موضع گیری مقامات وزارت امور خارجه کشورمان در مقابل آنها مناسب بوده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه انگلیسی ها همواره با کشورمان مشکل داشته اند، اظهار کرد: در گذشته سفیر انگلیسی ها برای پادشاه کشورمان تعیین تکلیف می کرد اما امروزه حتی وزیر امورخارجه آنها هم نمی تواند حرف زور علیه ایران را بیان کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد رفت و آمدهای اروپایی ها برای جلوگیری از بازگشت کشورمان به سطح غنی سازی 20 درصد و برداشتن سطح محدودیت غنی سازی است زیرا در گذشته وقتی ایران در این جایگاه فعالیت می کرد موجب شد تا آنها سر میز مذاکره حاضر و برجام منعقد شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نباید از این نکته غافل شد که اروپایی ها با اقدامات اخیر خود می خواهند به جامعه بین المللی اعلام کنند که آنها خواستند فعالیت دیپلماسی انجام دهند اما ایران نخواسته است؛ در واقع می خواهند طوری فضاسازی کنند که هزینه اقدامات آتی در مواجه با برجام بر دوش کشورمان باشد.

موریسون، معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در دیدار با عراقچی بار دیگر بر پایبندی دولت خود به برجام تاکید کرد و گفت: انگلیس مصمم است کانال مالی اینستکس را هر چه سریع‌تر عملیاتی کند. وی خواهان ادامه پایبندی کامل ایران به برجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار