وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبیعت متعلق به همه نسل ها و آیندگان است و بهره مندی از تجارب ممالک دیگر و تجارب داخلی و نیز انجام پایش ها و مطالعات علمی و تحقیقاتی موثق باید زمینه احیا و توسعه اراضی جنگلی و حفظ و حراست از آنها برای آیندگان در دستور کار وزارت خانه قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 18 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمود حجتی در نشست هم اندیشی برنامه اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه زاگرس در استان ایلام اظهار داشت: اقدامات غلط و دخالت های نابجای انسانی همچون قطع درختان و تخریب رویشگاه ها و همچنین تغییرات اقلیمی چون گرمایش هوا و بروز ریزگردها باعث شده که روند زایش در منطقه رویشی زاگرس دچار تغییر شود.

وی افزود: باید برای جبران این نقیصه مهم با مشارکت از ظرفیت های مردم و خود طبیعت و حمایت های دولتی استفاده کرد تا میزان سطوح رویشی درختان این ناحیه احیا شود و همچنین برای ۳۲ میلیون عرصه بیابانی منطقه زاگرس باید کمربندهای حفاظتی با کاشت نهال های متناسب با هر منطقه ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: یکی دیگر از معضلات منطقه رویشی زاگرس به ویژه امسال که تراکم علفزارها به واسطه بارش باران زیاد شده موضوع آتش سوزی است که باید با برنامه ریزی های دقیق پیشگیرانه و مشارکت مردم و آموزش های زیست محیطی به جوامع محلی میزان آتش سوزی های عرصه ها به حداقل برسد.

جنتی گفت: یکی دیگر از برنامه های حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی توزیع سوخت های نوین بین جوامع محلی روستایی و عشایری فاقد گازکشی است و با همکاری وزارت نفت بین ۸۰ تا ۸۵ درصد مناطق روستایی گاز کشی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: طبیعت متعلق به همه نسل ها و آیندگان است و بهره مندی از تجارب ممالک دیگر و تجارب داخلی و نیز انجام پایش ها و مطالعات علمی و تحقیقاتی موثق باید زمینه احیا و توسعه اراضی جنگلی و حفظ و حراست از آنها برای آیندگان در دستور کار وزارت خانه قرار دارد.

وی اضافه کرد: طبیعت مهربان و دارای ظرفیت های گسترده و عظیم است که اگر برنامه ها و فعالیت های انسانی همسو با طبیعت باشد مشکلات طبیعی و چالش های کنونی به حداقل ها کاهش می یابد و اگر برخلاف طبیعت عمل کنیم طبیعت نیز به صورت خشن و قهرآمیز برخورد می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار