با حضور وزیر بهداشت
شهرک دارویی برکت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد، اولین شهرک دارویی ایران و بزرگ ترین شهرک دارویی غرب آسیاست که با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی به بهره برداری رسیده است .
کد خبر: ۷۵۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 18 June 2019

همچنین در این مراسم از نه قلم دارویی جدید رونمایی شد ، این داروها  بخشی از نیاز دارویی کشور را تامین و از خروج ارز پیشگیری خواهد کرد.

قرص سرترالین هیدروکلراید برای درمان افسردگی و داپوکستین هیدروکلراید برای درمان ناباروری آقایان در شرکت البرز بالک و داروی آنتی پلاکت خوراکی با نام تجاری تیکرل (تیکاگرلور) برای پیشگیری از ایجاد لخته های خونی و داروی فوزیتان (فوزیدات سدیم) برای درمان عفونتهای پوستی اولیه در شرکت سبحان دارو  رونمایی شدند.

همچنین از داروی استئوآرتروز برای درمان التهاب مفصل و داروی ویتیلیگو برای درمان لک و پیس و دو فراورده سلولی بنامهای ریکالرسل و رنیودرم‌سل در شرکت سل تک فارمد رونمایی شد.

داروی وینورلبین برای درمان سرطان پیشرفته پستان در شرکت سبحان انکولوژی و داروی اداراوون برای بیماران مبتلا به سکته نیز در شرکت شفا فارمد نیز در همین برنامه رونمایی شدند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این مراسم گفت: شهرک دارویی برکت 200 هکتار مساحت دارد که 100 هکتار آن برای استقرار صنایع دارویی و بقیه برای فضای سبز و خدمات اختصاص داده شده است.

مخبر افزود : برنامه ریزی شده است در این شهرک دارویی 105 واحد تولیدی ساخته شود که تا امروز 38 کارخانه برای حضور ، اعلام آمادگی و ساخت را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی این طرح از سال 94 آغاز شده است،گفت: شاخص های بین المللی برای ساخت کارخانه های دارو  ، به منظور دریافت گواهینامه های بین المللی و صادرات داروهای ایرانی لحاظ شده است .

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از جمله اهداف دیگر ایجاد این شهرک دارویی را انتقال دانش فنی و توسعه علمی حوزه پزشکی و دارویی ، توسعه صادرات و صرفه جویی ارزی، کاهش هزینه تمام شده دارو برای بیماران، امکان اتصال زنجیره دانشگاه، صنعت و تجارت و تبدیل شدن ایران به یکی از قطب های اصلی داروی جهان اعلام کرد.

مخبر افزود: برای ساخت این شهرک تمام امکانات زیر ساختی از قبیل آب، برق ، گاز، تلفن، راه دسترسی مناسب و اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل این طرح بزرگ بیش از 7 هزار شغل  ایجاد شود .

شهرک دارویی برکت در کیلومتر 10 آزادراه کرج - قزوین قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار