معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به مهار آتش در سایت صفیره، گفت: آتش‌سوزی سایت صفیره یکی از عوامل دود صحبگاهی اهواز است اما همیشه دود و غبار صحبگاهی به دلیل فعالیت صنایع آلاینده با شدت و ضعف وجود داشته است.
کد خبر: ۷۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 18 June 2019

علیرضا عالیپور در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی سایت دفن زباله صفیره اظهار کرد: آتش در ساعات اولیه مهار شد و وسعت آتش‌سوزی در سایت صفیره حدود 7 هکتار بوده است.

وی افزود: 7 هکتار از پسماندهای تلفیقی خشک و تر چهار سال گذشته به علت مشکل ایجاد شده در کارخانه بازیافت به ناچار در سایت دپو شده بودند. مشخص است که در محل آتش‌سوزی برای ایجاد حریق تعاملی نشانه‌گذاری شده بود زیرا اگر فرض کنیم گاز متان عامل آتش‌سوزی باشد این حریق باید در بخشی که زباله تر دپو شده و گاز متان بیشتری تولید می‌شود رخ می‌داد اما آتش‌سوزی اخیر در قسمت زباله‌های خشک رخ داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: در حال حاضر حریق 7 هکتار پسماند دچار آتش‌سوزی با پوشش خاک اطفا شده و تنها در نقاط پراکنده‌ای دود ناشی از آتش‌سوزی به صورت بسیار مختصر وجود دارد که در این نقاط کار لکه‌گیری در حال انجام است.

عالیپور ادامه داد: فرآینده لکه‌گیری به صورت گسترده زمان‌بر است زیرا برخی نقاط که در آنها انباشت زباله وجود دارد، غیرایمن هستند و دسترسی به این نقاط سخت است و ممکن است زیر پای افرادی که عملیات اطفا یا خاک‌ریزی را انجام می‌دهند، خالی شود. در عین حال کار به طور مستمر و تنها با کندی در حال انجام است.

وی بیان کرد: طبیعتا منکر نیستیم که دود از سایت صفیره متصاعد می‌شود اما دود صحبگاهی اهواز از قبل وجود داشته است. خواهید دید آتش سایت به صورت صددرصد بدون هیچ مشکلی اطفا خواهد شد اما حرکت دود صحبگاهی به دلیل اینکه جهت وزش باد شرق به غرب است، از سمت صنایع آلاینده به سمت شهر اهواز وجود خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: آتش‌سوزی سایت صفیره یکی از عوامل دود صحبگاهی اهواز است اما همیشه دود و غبار صحبگاهی به دلیل فعالیت صنایع آلاینده با شدت و ضعف وجود داشته است. در آینده شاهد خواهید بود حتی اگر آتش در سایت صفیره صددرصد خاموش شود باز هم کدورت هوای صحبگاهی در اهواز مشاهده خواهد شد همان طور که پیش از این نیز بوده است.

عالیپور با اشاره به اهداف عاملان آتش‌سوزی اخیر سایت صفیره، گفت: هدف این افراد از آتش‌سوزی سایت، بازیافت فلزات است زیرا پس از آن که پسماندها دچار آتش‌سوزی می شوند آنچه باقی می‌ماند فلز است. کیسه‌های بزرگ این افراد جهت برداشتن فلزات در محل باقی مانده بود که به رویت نماینده دادستان رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار