کد خبر: ۷۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 17 June 2019

آتشی که ظهر امروز در مراتع منطقه چهاردانگه ساری زبانه کشیده بود، به کنترل نیروهای اطفا حریق درآمد.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار ایلنا به آتش سوزی در منطقه" واوسر قدیم " در بخش چهاردانگه ساری اشاره کرد و اظهار داشت: این آتش سوزی که ظهر امروز اتفاق افتاد منجر به سوختن 1.5 هکتار از مراتع این روستا شده است.

 

وی علت این آتش سوزی را نامعلوم اعلام کرد و افزود: آتش سوزی واوسر با کنترل اطفا حریق محیط بانی محیط زیست و منابع طبیعی کنترل و از گسترش آن به جنگل جلوگیری شد.

بخشدار چهاردانگه ساری گفت: با توجه به پوشش گیاهی انبوه در سال جاری و فرا رسیدن فصل گرما و از سوی دیگر افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی احتمال آتش سوزی در مناطق بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: با وجود فصل تابستان و افزایش دما که موجب خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها می‌شود و نیاز است بهره برداران، مردم و گردشگران برای پیشگیری از حریق و نابودی عرصه‌های طبیعی، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.

جعفری تاکید کرد: مردم در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

چهاردانگه با توجه به تنوع آب هوایی ( دارای آب هوای معتدل خزری در قسمت شمالی بخش، آب هوای کوهستانی در قسمت میان بند بخش و نیمه بیابانی در قسمت جنوبی بخش )، با 97 روستا ،107 آبادی ،جنگل های انبوه، چشمه های آب معدنی ، آبندان ها ، آبشار ها ، اماکن تاریخی و زیارتی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار