معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاروزی استان فارس اعلام کرد: استان فارس دارای ۸۰۸ هزار و ۱۱۸ کلنی زنبور عسل است که سالانه هفت هزار و ۴۵۰ تن عسل تولید می کنند و این استان رتبه سوم را از نظر زنبورداری و تولید عسل در کشور دارد.
کد خبر: ۷۵۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی رستگار دوشنبه در بازدید اعضای کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مجتمع تولید و تکثیر ملکه زنبور عسل در کازرون افرود: مقام‌های نخست و دوم در زمینه زنبورداری کشور به ترتیب به استان‌های مازندران و گلستان تعلق دارد.
وی گفت: شهرستان کازرون با تعداد ۴۱۲ نفر زنبوردار و بیش از ۸۰ هزار کلنی زنبور و تولید بیش از ۷۵۰۰ تن عسل از شهرستان‌های مهم در تعداد و میزان تولید عسل است.
رستگار به موقعیت یک کارآفرین نمونه درعرصه زنبورداری کازرون اشاره کرد و گفت: این زنبوردار نمونه با دارا بودن ۳۰۰۰ کندوی زنبور عسل با تولید ۶۰ تا ۷۰ تن عسل یکی از تولید کنندگان پیشرو و فعال در عرصه زنبورداری کشور و فارس است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این زنبوردار دارای ایستگاه تکثیر و پرورش ملکه زنبور عسل است و علاوه براین کارگاه تولید کندوی زنبور عسل به ظرفیت ۱۰ هزارکندو در سال و کارگاه موم به ظرفیت ۳۰ تن از جمله فعالیت‌های این زنبوردار نمونه و کارآفرین درکازرون است.
کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز است.

برچسب ها: شیراز ، تولید ، تولید عسل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار