جمالی با بیان اینکه ایران از نظر امنیتی و نظامی به دست گروه عاقلی است که تصمیمات را به نفع امنیت و منافع ملی اتخاذ می کنند، گفت: حوادث دریای عمان سناریوی عجولانه گروه «بی» بود.
کد خبر: ۷۵۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد جواد جمالی» با اشاره به اتهام زنی های آمریکا به ایران در مورد اتفاقات رخ داده در دریای عمان گفت: سوال بدیهی در این مورد این است که چرا کشوری در حالی که میهمان اش نخست وزیر ژاپن است و برای اولین بار بعد از انقلاب به ایران سفر کرده است و ایران نیز به دنبال توسعه روابط خود با ژاپن است، کشتی هایی را که به سمت این کشور در حرکت هستند، مورد حمله قرار دهد.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انفجار کشتی ها در دریای عمان سناریوی کاملا بچه گانه ای بود که از طرف گروه بی اجرایی شد. تمام ملوانانی که در کشتی بودند گفتند که شی پرنده ای آمد و به کشتی ها خورد و همین موضوع نیز نشان می دهد که عکاسی آمریکایی ها در این زمینه بی خود بوده است.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی ها که این همه قدرت و اطلاعات دارند و می گویند ناوشان نزدیک به این قایق بوده است معلوم نیست چرا به این قایق حمله نکردند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بزرگترین اتفاقات و حوادثی که می افتد چندین ماه طول می کشد تا اطلاعات اش برای ارایه به شورای امنیت کامل شود اما ما می بینیم که در این مورد در کمتر از یک روز اطلاعات را به شورای امنیت ارایه می دهند و جالب تر این است که هیچ کشوری جز انگلیس و عربستان نیز این استدلال آمریکا را نپذیرفت.

 

وی اضافه کرد: به هر حال انگلیس متحد آمریکاست و خودش نیز اعلام کرده است چون از متحدین این کشور است نمی تواند با آن مخالفت کند و عربستان هم که رهرو آمریکاست و نمی تواند از رهبر خود سرپیچی کند.

 

این عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه می گویند تندروها در ایران این کار را کردند، تحلیل اشتباه و غلطی است چرا که کشور ایران در حال حاضر از نظر امنیتی و نظامی دست گروهی عاقل است که تصمیمات را به نفع امنیت و منافع ملی اتخاذ می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این قبیل کارها مشخص است که سناریوی عجولانه گروه بی است که باید آنها را گروه بی منطق ها، بی کله ها و بی قانون ها دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار