حجت الاسلام رضوی اردکانی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفته بود آمریکا را به زانو در می‌آوریم گفت: این سخن بسیار خوب است اما آقای رئیس‌جمهور این ملت و این رهبر و این نظام توان این کار را دارد که آمریکا را به زانو در بیاورد و خواهش ما این است که شما این دلالان را به زانو در بیاورید که روزگار مردم را سیاه کردند.
کد خبر: ۷۵۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 14 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران افزود: این سفر برای اولین بار در این سطح به ایران صورت گرفته، نخست وزیر بالاترین قدرت اجرایی در ژاپن را دارد.

وی ادامه داد: برخی حدس می زدند که نخست وزیر ژاپن به تقاضای ترامپ برای پا درمیانی آمده است و این شکل بسیار خنده آور است که حرف یک رییس‌جمهور امروز با فردا دوتا باشد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: آقای ترامپ در ژاپن اعلام کرد ما می‌توانیم با رهبران فعلی ایران بسازیم و در صدد براندازی نیستیم اما چند روز بعد از آن شاهد آن بودیم که تحریم‌های پتروشیمی را اعلام کرد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: رهبر معظم انقلاب علت اصرار بر مذاکره دشمن را به خوبی دریافته اند، این اصرار مکمل فشارها است و می خواهند یک ملتی را در منگنه قرار دهند و حال که به قول خودشان به ستوه آمده‌اند می‌گویند بیایید صحبت کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند ما چهار سال با اینها مذاکره کردیم و دو سال مذاکرات نفس‌گیر در سطح عالی مقامات کشور داشتیم و کشورهای عضو ۱+۵ این مذاکرات را امضا کردند اما ترامپ این قرارداد را بی ارزش دانست و آن را پاره کرد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب به خوبی فرمودند پیام ترامپ برای من جایگاهی ندارد و من جواب نمی دهم چون ایشان را شناختم و اعتمادی به او نیست؛ باید به این رهبر دلسوز، حکیم، آگاه، سیاستمدار و عالم افتخار کرد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: اوباما که خیلی دم از صلح و دموکراسی می زد وسط کار می ایستاد و برای براندازی کار می‌کرد که در فتنه سال ۱۳۸۸ شاهد این موضوع بودیم.

وی یادآور شد: امام راحل فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است مگر ساده باشیم که با گرگ مذاکره کنیم.

امام جمعه موقت شیراز گفت: اینها بسیاری از مصوبات شورای امنیت و قراردادهای بین المللی را زیر پا گذاشته اند و قابل اعتماد نیستند.

انفجار نفتکش ها در راستای ایران هراسی است

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به دروغ های فراوان ترامپ رئیس جمهور آمریکا افزود: ترامپ اخیراً گفته است از وقتی فشار تحریم را به ملت ایران زیاد کردیم در ایران شعار مرگ بر آمریکا نمی دهند که این یک دروغ بزرگ است.

وی در ادامه به مسئله آتش بازی ها در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در ماه اخیر سه کشتی در بندر فجیره و دو کشتی در دریای عمان منفجر شد یا آتش گرفت که دیروز آمریکایی‌ها در شورای امنیت گفتند این کار ایران است.

وی اظهار کرد: خیلی از کارشناسان می‌گویند این انفجارها انفجارهای مشکوک کار اسرائیلی‌ها یا خود سعودی‌ها و یا آمریکایی‌ها است؛ جمهوری اسلامی ایران هیچ نفعی از این انفجارها نمی‌برد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: این انفجارها را خودشان درست می‌کنند تا پروژه ایران هراسی را جا بیاندازند و سلاح بفروشند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفته بود آمریکا را به زانو در می‌آوریم گفت: این سخن بسیار خوب است اما آقای رئیس‌جمهور این ملت و این رهبر و این نظام توان این کار را دارد که آمریکا را به زانو در بیاورد و خواهش ما این است که شما این دلالان را به زانو در بیاورید که روزگار مردم را سیاه کردند.

لزوم برخورد قاطع با محتکران و دلالان

وی افزود: امروز جنگ اقتصادی است و پیاده‌نظام جنگ اقتصادی ایران همین دلالان و محتکران هستند که باید آنان برخورد شود.

امام جمعه موقت شیراز گفت: قوه قضاییه نیز باید محکم‌تر با دلالان و محتکران برخورد کند اگر چند مفسد اقتصادی دار بزنند بسیاری از مسائل حل و فصل می‌شود.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: تشکر می‌کنیم از اینکه دادگاه‌ها مرتبط با مفسدان را به صلابه می کشند ولی کسانی که در جنگ اقتصادی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند اینها مفسد فی الارض هستند و باید اعدام شوند و ملت از این اقدام پشتیبانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز همه قوا باید متحد باشند و اگر به طور جدی وارد مبارزه شوند ملت جلوتر از آنان حرکت خواهند کرد.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: این مجموعه در طول دوران مختلف خدمات زیادی به کشور کرده است اما متاسفانه در سال‌های اخیر خوب عمل نکرده است به طوری که در سال ۱۳۹۷ بر اساس گزارش رئیس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی بیشترین تخلف را وزارت جهاد کشاورزی داشته است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالروز ارتحال امام راحل و تاکید ایشان بر مسئله مقاومت بیان کرد: سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اصل قرآنی دارد؛ اینکه رهبری می‌فرمایند در این شرایط که دشمن با ترفندهای مختلف برای به زانو درآوردن اقدام می‌کند تنها راه خنثی کردن نقشه‌های دشمن مقاومت است، اصلی قرآنی دارد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: اینکه امروز موضع جمهوری اسلامی ایران موضع قدرت است و این به خاطر مقاومت حاصل شده است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: در این ۴۰ سال هیچ امتیازی به دشمن داده نشده و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

۹۲۵۴/‏۶۱۱۳

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار