استاندار فارس ضمن اینکه از رئیس سازمان ملی استاندارد خواست به نظر کارشناسی این استان در زمینه استاندارد گردشگری توجه کند، بیان داشت: این استان یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و توجه به این موضوع می‌تواند منجر به رونق اقتصادی شود.
کد خبر: ۷۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 12 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد افزود: بحث استاندارد یکی از بحث‌های اساسی است که در سیاست گذاری‌های کشور مدنظر قرار گرفته و در بیانیه گام دوم انقلاب و در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز مساله توجه به کیفیت و نوع تولیدات، مد نظر است.
وی ادامه داد: اگر به سمت تولیدات بهتر حرکت کنیم نیازمند آن هستیم که حرکت ما بر مبنای برنامه و استانداردهای موجود باشد.
رحیمی گفت: هم اکنون استان فارس در حوزه محصولات و کالاهای استاندارد از وضعیت خوبی برخوردار است هر چند تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.
وی به استانداردهای اجباری و اختیاری اشاره و بیان کرد: در استان فارس تلاش ما بر این است که بتوانیم با انجام اقدامات مختلف، تولید کنندگان را در مسیری قرار دهیم که استانداردهای اختیاری را نیز رعایت کنند.
رحیمی افزود: علاوه بر شناسایی مراکز و کارگاه‌های تولیدی، نظارت مستمر بر فعالیت کسانی که گواهی استاندارد را گرفته‌اند باید وجود داشته باشد.
استاندار فارس همچنین به پاره‌ای از مسائل و مشکلات اداره کل استاندارد این استان در حوزه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف استاندارد سعی بر این است تا از توان سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی به خوبی استفاده شود.
وی ادامه داد: فارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی به عنوان استانی که در بسیاری از محصولات مقام اول یا دوم را در کشور کسب کرده، رفتن به سمت و سوی استانداردها برای ایجاد سلامت در جامعه و امکان صادرات محصولات مد نظر قرار دارد.
او بیان کرد: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی، تلاش دانشگاه‌ها، متولیان امر، تشکل‌های مختلف و همچنین کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم زمینه افزایش کیفیت محصولات را متناسب با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.
رحیمی اظهار داشت: در نشستی که با رئیس سازمان ملی استاندارد داشتم، مقرر شد اعتبار لازم برای تکمیل آزمایشگاه اداره کل استاندارد این استان تخصیص داده شود.
وی ادامه داد: توجه به نظرات واحدهای تولیدی استان فارس به ویژه در زمینه اصلاح و تغییر استانداردها از دیگر موارد و خواسته‌های ما از رئیس سازمان ملی استاندارد است.
استاندار فارس ضمن اینکه از رئیس سازمان ملی استاندارد خواست به نظر کارشناسی این استان در زمینه استاندارد گردشگری توجه کند، بیان داشت: این استان یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و توجه به این موضوع می‌تواند منجر به رونق اقتصادی شود.
رحیمی، همچنین افزایش سهمیه استخدامی برای تکمیل نیروی انسانی اداره کل استاندارد فارس، تفویض اختیارات و کاهش فرآیند زمانی صدور مجوز استاندارد را یکی دیگر از خواسته‌های این استان عنوان کرد و افزود: بی شک این موارد می‌تواند در انجام امور مربوط به اداره کل استاندارد استان اثرگذار باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار