جدال مدعیان والیبال دنیا با حضور 4 تیم برتر در مهد والیبال این قاره کهن در حالی از روز جمعه 24 خردادماه آغاز می شود که ارومیه در آمادگی کامل و همه جانبه برای یک میزبانی باشکوه در عرصه ورزش ایران به سر می‌برد و میلیون‌ها هوادار پرشور والیبال سراسر دنیا منتظر این تورنمنت مهم در پایتخت والیبال آسیا هستند.
کد خبر: ۷۵۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 09 June 2019

 همه چیز در ارومیه که پایتخت والیبال آسیا به شمار می رود حکایت از آمادگی کامل دارد، کمیته های 18 گانه با برگزاری مستمر و کاربردی جلسات با حضور استاندار، معاونین و مدیران کل دستگاه‌های دولتی همه مقدمات را برای انجام یک رویداد مهم ورزشی در استان فراهم کرده اند، مقدماتی که نشان از برگزاری بازیها در سطح بسیار بالا و قابل قبول گروه مرگ جام ملت‌های 2019 دارد.

تمام مسؤولان عرصه ورزش این بار تمام ادارات و نهادها ورزشی و غیر ورزشی به همراه خیل عظیم ورزش دوستان در سراسر استان بسیج شده اند تا یکدل و همصدا صدای اقتدار و شکوه ورزش والیبال ارومیه نه تنها به گوش مردم قاره پهناور آسیا بلکه تمام نقاط دنیا برسانند حتی  به گفته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی همکاری و همیاری مردم و مسؤولان تاکنون بی نظیر و مثال زدنی است.

این در حالی است که تا به امروز تلاش شبانه روزی مجموعه ورزش و جوانان و استفاده درست از توان صاحب نظران حوزه ورزش و پیشکسوتان استان موجب تسریع در امور شده است.

اتمام کارهای مربوط به تجهیز و آماده سازی سالن 6 هزار نفری از جمله کف پوش بسیار عالی و رساندن میزان نور سالن به بیش از هزار و 250 لوکس که مورد تایید مسؤولان برگزاری است، راه اندازی آخرین امکانات و تجهیزات مخابراتی برای اصحاب رسانه، آمادگی چندین تیم کادر پزشکی و اورژانس استفاده از مجهزترین اتوبوس ها و خودروها برای حمل و نقل تیم‌های شرکت کننده، تمرین‌های چند باره انتظامات مسابقات در سالن 6 هزار نفری، برنامه ریزی و هماهنگی کاربردی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در حاشیه مسابقات برای تیم‌ها، زیباسازی مسیرهای منتهی به سالن از جمله رنگ آمیزی و آسفالت کشی، هماهنگی و آمادگی کامل هتل‌های مورد نظر و اطلاع رسانی ویژه صدا و سیمای استان و مطبوعات محلی و ملی در این ایام حکایت از برنامه ریزی و مدیریت دبیر اجرای مسابقات و همچنین کمیته‌های مشخص شده دارد.

ارومیه پایتخت والیبال آسیا

ارومیه مهد والیبال ایران و خاستگاه ظهور بسیاری از نام آوران و قهرمانان والیبال کشور بوده به گونه ای که از سالیان دور و زمانی که مرد نامی و بلند آوازه والیبال شهرمان یدالله کارگرپیشه به همراه جمع کثیری از دیگر بازیکنان شهر و آذربایجان‌غربی عظمت و پویایی والیبال این خطه از ایران عزیز را به رخ دیگر شهرها و استان‌های کشور کشیدند، طنین والیبال در کوچه و پس کوچه‌های این دیار بیش از پیش جلوه کرد و به حق، جوانان برومند و شایسته این شهر در تیم های ملی و باشگاهی عرض اندام کردند.

به دلیل کسب جام ها و عناوین مختلف قهرمانی ارومیه همچنان مهد والیبال کشور بوده و البته هست چرا که در تیم های ملی جوانان این دیار جزو شاخص ترین مهره ها و موثرترین بازیکنان بوده و هستند.

 سعید معروف طراح و مغز متفکر و پاسور اول تیم ملی، عبدالرضا علیزاده یکی از بهترین لیبروهای سال های اخیر کشور و تیم ملی، جواد محمدی نژاد جوان محبوب و موثر تیم ملی، مرتضی شریفی و حضرت‌پور از جمله این افراد به شمار می آیند و هم اینک هم جزو نفرات اصلی تیم ملی والیبال بزرگسالان کشور محسوب می شوند و این تنها بخش کوچکی از حضور نیروهای مستعد و توانمندی‌های والیبال این شهر بوده و مهد والیبال کشور این روزها سرگرم آزمون بسیار سخت است.

هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در حالی با حضور 4 تیم برتر جهان یعنی ایران، روسیه، لهستان و کانادا به مدت سه روز در سالن زیبا و تجهیز شده شش هزار نفری غدیر ارومیه از روز جمعه این هفته برگزار می شود که  این اتفاق هم مزیت و امتیاز بسیار بزرگی برای والیبال ایران و البته شهر ارومیه محسوب می شود.

چرا که بار دیگر با همراهی مجموعه ورزش و جوانان و هیات الیبال استان، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، استاندار و معاونین وی، مدیران شایسته و علاقمند به ورزش و همدلی بیش از پیش می توانیم توانمندیهای فرزندان این دیار را به مسؤولان برگزاری مسابقات جهانی و کشوری حاضر در این مسابقات نشان دهیم و این باور را در آنها ایجاد کنیم که ارومیه نه تنها مهد والیبال ایران بوده بلکه شایستگی و توان و لیاقت پایتخت والیبال آسیا را به حق دار است.

به هر حال مسؤولان آذربایجان‌غربی به همکاری و همیاری مردم خود را برای میزبانی رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌های دنیا آماده کرده اند که امید می رود در نهایت به اقتدار ورزش ایران در آسیا  و جهان ختم شود.

این دوره از رقابت‌ها ویژگی‌های خاصی به همراه دارد که در ذیل به بخش هایی از آنها اشاره می شود و حضور بانوان در ورزشگاه‌های ورزشی به یکی از چالش برانگیزترین بحث های پیرامون ورزش ایران تبدیل شده، ولی در این دوره از مسابقات در ایران حضور بانوان تماشاگر و ورزش دوست، البته به تعداد محدود در سالن برگزاری مسابقات بلامانع اعلام شده است

اعلام شگفتی هواداران والیبال آذربایجان‌غربی

وجود علاقه مندان زیاد به ورزش والیبال در ارومیه و بالطبع حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه الغدیر ارومیه  جهت تماشای زنده و مستقیم بازی‌ها،حضور لیدر و تشکیل کانون هواداران برای ایجاد هماهنگی بیشتر را ضروری  می کند.

در این راستا هیئت والیبال آذربایجان‌غربی اقدام به تشکیل جلسات هماهنگی با لیدرهای والیبال ارومیه جهت هماهنگی بیشتر کرده است که در نوع خود حرکت قابل توجه به شمار رفته و انتظار می رود تماشاگران نیز در ثبت اقتدار ورزش ایران سهم زیادی داشته باشند.

ساخت تیزرهای مسابقات والیبال جام ملت‌های 2019 در ارومیه

تیزر‌های هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در ارومیه ساخته شده که نقش اول این تیزرها فلامینگو بوده که برفراز دریاچه ارومیه تا سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه محل برگزاری مسابقات  حرکت می‌کند.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این تیزرها در برنامه های تلویزیونی ملی و استانی تا زمانی برگزاری مسابقات و در حین بازی‌ها پخش خواهد شد.

اما به اذعان متخصصین و عموم مردم این تیزرها در حد این مسابقات نبوده و ضعیف و غیر اصولی ساخته شده است.

مستند مسابقات والیبال هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 ساخته می شود

همچنین با توجه به اینکه برگزاری مسابقات کاپ آسیا در ارومیه لحظات تلخ و شیرین بسیاری را قم خواهد زد، مستند و حواشی این دور از بازی‌ها ساخته می شود.

طی قرارداد منعقد شده با گروه مستند ساز این مسابقات و پس از پایان مسابقات با افکت گذاری صدا، تصویر و زیرنویس انگلیسی مستندی از این رخداد ورزشی آماده می شود.

نمایشگاه بزرگ تاریخ والیبال ارومیه برپا می شود

نمایشگاه بزرگ تاریخ والیبال ارومیه همزمان با برگزاری هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در شهر والیبال خیز ارومیه برپا می شود.

سفر مهمانان و خبرنگاران خارجی و همچنین حضور سفرا و مسؤولان کشورهای شرکت کننده به همراه خانواده‌های خود در این مسابقات ظرفیت بالایی در جهت شناساندن قدمت والیبال ارومیه را به وجود آورده است.

براساس رایزنی‌های انجام شده این نمایشگاه در طول ایام برگزاری هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در محوطه ورزشگاه 6 هزار نفری غدیر ارومیه  پذیرای مشتاقان والیبال خواهد بود.

این نمایشگاه به تجلیل از سرمایه‌های والیبال شهر ارومیه پرداخته و پیشکسوتان و افتخارات والیبال استان به همراه عناوین و عکس‌های مربوطه معرفی خواهند شد.

با برگزاری هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در ارومیه توجه رسانه ها و جامعه ورزش دنیا به ارومیه معطوف شده و بی شک تدبیر درست مراسم حاشیه ای و فعالیت‌های فرهنگی می تواند در شناساندن تاریخ و فرهنگ ارومیه بسیار موثر باشد.

پیشکسوتان والیبال ارومیه کارت ویژه تماشای بازی‌های مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 را دریافت می‌کنند.

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در راستای ارج نهادن به پیشکسوتان عرصه والیبال  ارومیه با صدور کارت ویژه تماشای بازیهای هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 برای این افراد موافقت کرده است.

حضور پیشکسوتان فراموش شده در سالن برگزاری مسابقات برای تماشای بازی‌ها موجب دلگرمی بازکنان و استفاده از تجارب آنها می شود.

فروش روزانه بلیط مسابقات هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در ارومیه
مدیرعامل باشگاه شهرداری اورمیه گفت: علاقمندان خواهند توانست از سایت باشگاه شهرداری و سایت شهرداری ارومیه نسبت به خرید اینترنتی بلیط مسابقات در هفته سوم اقدام کنند.

پیمان رضایی افزود: قیمت بلیط‌ها برای جایگاه‌های معمولی ۲۰ هزار تومان و برای جایگاه‌های ویژه ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی گفت: زمان خرید بلیط‌ها از امروز 19 خرداد ساعت 17  آغاز خواهد شد و هواداران فقط با مراجعه به سایت‌های فوق می‌توانند نسبت به خرید بلیط اقدام‌ کنند.

پخش زنده بازی‌های هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در ارومیه از شبکه سوم صدا‌ و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های آسیایی، اروپایی و تهیه ویژه برنامه‌های ویژه مسابقات در شبکه استانی، نصب کفپوش  استاندارد مسابقات جهانی و استاندارد سازی سیستم صوتی سالن مسابقات، راه اندازی سایت اینترنتی و آماده سازی جایگاه خبرنگاران و سالن کنفرانس مطبوعاتی مربیان و بازیکنان برای خبرنگاران، نصب المان‌های مخصوص والیبال در نقاط مختلف شهر و تبلیغات گسترده شهری از جمله ویژگی‌ها و اقدامات انجام یافته در این دور از رقابت‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار