همزمان با هفته صنایع دستی و با همکاری بخش خصوصی، نخستین بازار تجاری صنایع دستی کشور در شیراز افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 08 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: ویژه برنامه‌های هفته صنایع دستی با شعار " صنایع دستی، رونق تولید، توسعه اشتغال " از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته صنایع دستی و با همکاری بخش خصوصی، نخستین بازار تجاری صنایع دستی کشور در شیراز افتتاح می‌شود.

امیری افزود: این بازار در مرحله اول، شامل ۶۵ غرفه در مجتمع تجاری مهستان شیراز است و کارکرد این غرفه ها، عرضه و فروش آثار صنایع دستی استان فارس، کارگاه تولید زنده، بسته بندی و صادرات صنایع دستی توسط یک تیم حرفه‌ای از اساتید و کارشناسان و بازاریابان این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به برگزاری نشست تخصصی صنایع دستی اضافه کرد: اعطای دو گواهی بین المللی مرغوبیت صنایع دستی به دو هنرمند خانم در رشته‌های منبت و گلیم، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان- هنرمندان و حامیان بخش خصوصی و دولتی، ارائه ۳۹ گواهی کیفیت کارگاهی با هدف ارتقا کمی و کیفی محصولات صنایع دستی، رونمایی از ۳ اثرشاخص معرق-خاتم و منبت، رونمایی از تمبر یادبود مرحوم احمد شیشه گر استاد کاشی هفت رنگ، نقال خوانی معرفی رشته‌های صنایع دستی و نصب بنر معرفی هنرمندان شاخص در محوطه بیرونی حافظیه با همکاری شهرداری شیراز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار