رییس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهیان خاویاری سبب رونق در زمینه های اقتصاد، تولید و اشتغال می شود.
کد خبر: ۷۵۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 02 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، ولی اله نانواکناری در گفت و گو یی، با بیان اینکه هکتارها زمین مستعد برای پرورش ماهیان خاویاری در استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: با بهره برداری از ظرفیت زمین ها و سواحل در مازندران می توان زمینه برای توسعه و پرورش ماهیان خاویاری مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه نفت، فرش و ماهیان خاویاری به عنوان پشتوانه ارزی و سه تولید ارزآور برای کشورهستند، تصریح کرد: این سه گزینه از سنوات گذشته همواره مطرح بود اما متاسفانه امروز ظرفیت صادرات ماهیان خاویاری دریای مازندران حتی به چند کیلو هم نمی رسد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی، علل کاهش صادرات را موجب در انقراض قرار گرفتن ماهیان خاویاری دانست و گفت: برای جلوگیری از نابودی این ظرفیت عظیم باید ضمن تکثیر و تولید ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی، اقدام به تولید و سپس رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در دریای مازندران کرد.

نانواکناری خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های مازندران نگاه بیشتری از سوی وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان شیلات و مدیرکل شیلات استان در این زمینه صورت گیرد تا اقدامات مطلوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی از تجربه موفق مركز پرورش ماهيان خاوياری جويبار در استان در صادرات خاویار و گوشت ماهی یاد کرد و آنرا نمونه ای جهانی و بی نظیر در بهره گیری از ظرفیت عظیم ماهیان خاویاری برشمرد و افزود: مازندران به لحاظ آب، هوا و زمین های مستعد و مناسب، بهترین فرصت جهت ارزآوری از ظرفیت صادرات ماهیان خاویاری را دارا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار