با حضور معاون کل وزارت بهداشت ، امام جمعه اردبیل و مسئولان ارشد استانی، بخش پیوند کلیه در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۵۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 31 May 2019

به گزارش تابناک اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه به هزینه‌کرد یک میلیارد تومانی جهت ایجاد این بخش اشاره کرد و گفت: این بخش در حدود 4 ماه با تجهیز تیم پزشکی و امکانات درمانی آماده‌سازی شد.

بخش پیوند کلیه در اردبیل راه‌اندازی شد

قدرت اخوان اکبری به انجام دو عمل پیوند کلیه در این بخش اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی این بخش نیازی به سفر شهروندان اردبیلی برای پیوند کلیه به سایر شهرها نخواهد بود و خدمات کیفی به بیماران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه‌اندازی  بخش پیوند کبد افزود: در صورت حمایت وزارت بهداشت امسال می‌توانیم بخش پیوند کبد را نیز در استان راه‌اندازی کنیم.

همچنین مدیر عامل بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل نیز در این مراسم راه‌اندازی بخش‌های پیوند اعضا را قابل تقدیر خواند و گفت: به ویژه انتظار ما حمایت از بیماران سرطانی است.

جواد قرآن نویس با بیان اینکه بنیاد حمایت از کودکان سرطانی 260 کودک و موسسه خیریه ریحانه نیز 2500 بیمار سرطانی را پوشش می‌دهد، افزود: مشکل عمده این بیماران نبود پزشک فوق تخصص خون است که انتظار می‌رود وزارت بهداشت تدبیری برای آن اتخاذ کند.

همچنین رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران نیز در این مراسم راه‌اندازی بخشهای پیوند کلیه را فرصتی جهت کاهش بار سفرهای درمانی دانست و گفت: در سال‌های اخیر با راه اندازی بخش‌های پیوند کلیه ، سفر ایرانیها به انگلستان و هندوستان جهت درمان و پیوند به شدت کاهش یافته است.

علیرضا خبازاده تصریح کرد: زمانی بیمار دیالیزی مجبور به سفر به تهران بود اما امروز توسعه مراکز در استان ها از میزان مسافرت‌ها و بالطبع هزینه های درمان و دیالیز به شدت کاسته است.

وی راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در استان اردبیل را نیز اقدام مطلوبی جهت خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: به ویژه انتظار می‌رود بخش‌های مختلف پیوند اعضا به صورت صحیح در استان دایر شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار