۴۵ هزار قطعه بچه ماهی از ۲ قطعه ماهی خاویاری سیبری در استان فارس تولید شد.
کد خبر: ۷۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 29 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تولید بچه ماهی خاویاری، افق جدید در آبزی‌پروری استان است.

علی فلاحی با بیان اینکه فارس برای اولین بار با همکاری مراکز تکثیر استان گیلان موفق به تولید ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری شده است، افزود: در سال جاری برای اولین بار از ۲ قطعه ماهی خاویاری سیبری، پرورش یافته در مزرعه " پارس مهرخاویار" شهرستان استهبان، این تعداد ماهی در مراکز تکثیر استان گیلان تولید و ۱۸ هزار قطعه از آن به استان فارس انتقال داده شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر تامین نیاز مراکز پرورش استان، نیاز سایر استان‌های جنوبی تامین می‌شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهارداشت: ماهی خاویاری از نظر ارزش اقتصادی و ارز آوری در سطح بین المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در حال حاضر تامین بچه ماهی از عمده مشکلات تولیدکنندگان این نوع ماهی است.
مزرعه "مهرخاویار" در شهرستان استهبان استان فارس، فعالیت خودرا از شهریور سال ۱۳۸۷ با ظرفیت تولید ۴۵ تن گوشت ماهیان خاویاری آغاز کرده و هم‌اکنون علاوه بر تولید گوشت ماهیان خاویاری و خاویار از انواع گونه‌های ماهیان خاویاری با کیفیت دان یک (امپریال)، تولید مولدین پرورشی مناسب نیز برای تکثیر ماهیان خاویاری در این مزرعه انجام می‌شود.
استان فارس با تولید سالانه بالغ بر ۲۷۰ کیلوگرم خاویار و ۸۰ تن گوشت ماهی خاویاری رتبه اول تولید در استان‌های غیر ساحلی را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار