نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هم اکنون کارگران در ازای حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند باید خدمات هم دریافت کنند و این از وظایف بیمه‌ها است که وقتی افراد یا محیطی را بیمه می‌کنند باید در زمان بروز حوادث نیز خسارات بیمه‌شدگان را جبران کنند و این در شرح وظایف بیمه‌ها وجود دارد و نمی‌توان گفت که این اقدام هزینه سنگینی را بر آنها تحمیل کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 26 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود رضایی در مورد انتقاد برخی از مسئولان تامین اجتماعی در رابطه با وضعیت بیمه کارگران ساختمانی که معتقدند فوت سالانه 5 هزار نفر از آنها هزینه سنگینی را بر این سازمان تحمیل می‌کند، گفت: ما هفته گذشته نشستی در کمیسیون اجتماعی در مورد این موضوع با مسئولان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داشتیم که در آن تاکید شد مصوبه مجلس در این خصوص باید اجرا شود و مسئولان این سازمان نیز بر این موضوع اذعان داشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست نامه‌ای را با امضای رئیس کمیسیون اجتماعی به آنها دادیم که تقریبا 12 مورد از آن نهایی شد و مسئولان مربوطه موظف شدند تا مصوبه مجلس در مورد بیمه کارگران ساختمانی را به طور کامل اجرا کنند که به طور قطع کمک بزرگی به این قشر خواهد بود.

بیمه‌ها موظف به پرداخت خسارات کارگران ساختمانی هستند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون کارگران در ازای حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند باید خدمات هم دریافت کنند و این از وظایف بیمه‌ها است که وقتی افراد یا محیطی را بیمه می‌کنند باید در زمان بروز حوادث نیز خسارات بیمه‌شدگان را جبران کنند و این در شرح وظایف بیمه‌ها وجود دارد و نمی‌توان گفت که این اقدام هزینه سنگینی را بر آنها تحمیل کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ریسک خطر برای کارگران ساختمانی با توجه به نوع شغلی که دارند نسبت به سایر مشاغل بالاتر است، چرا که اغلب آنها در ارتفاع بلند فعالیت می‌کنند و فلسفه ایجاد بیمه‌ها نیز برای چنین مواردی بوده است.

کارفرمایان نباید بدون طی دوره‌های آموزشی به کارگران کارت مهارت دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اگر بیمه‌ها احساس می‌کنند که مبلغی که در ازای بیمه این کارگران دریافت می‌کنند در مقایسه با خدماتی که ارائه می‌دهند، کافی نیست، می‌توانند سهم حق بیمه‌ای که کارفرمایان پرداخت می‌کنند را افزایش دهند تا بتوانند سرمایه‌گذاری بیشتری هم داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی از مسائلی که در بندهای دوازده‌گانه دستور اجرای آنها را دادیم، این بود که کارفرمایان باید کارگران را برای ارتقای سطح مهارت آموزش دهند تا با هر خطری که آنها را تهدید می‌کند، آشنا شوند و کارفرمایان را موظف کردیم که بدون طی این دوره‌های آموزشی، کارت مهارت برای کارگران صادر نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار