این افزایش چشمگیر اخبار هر چند می تواند ناشی از موفقیت های نیروی انتظامی در دوره ی فرماندهی جدید و همچنین اطلاع رسانی های دقیقتر حوزه روابط عمومی این نیرو باشد اما واقعیات دیگری هم وجود دارد.
کد خبر: ۷۴۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 26 May 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از سال گذشته تاکنون تقریبا روزانه خبرهای معناداری از پلیس کهگیلویه و بویراحمد مخابره می شود که حاکی از کشف کالای قاچاق یا کشف انواع مخدر است. این افزایش چشمگیر اخبار هر چند می تواند ناشی از موفقیت های نیروی انتظامی در دوره ی فرماندهی جدید و همچنین اطلاع رسانی های دقیقتر حوزه روابط عمومی این نیرو باشد اما واقعیات دیگری هم وجود دارد و آن افزایش واقعی تردد قاچاقچیان کالا و سوداگران مرگ در محورهای کهگیلویه و بویراحمد است.
گزارشات منتشره نشان می دهد ،کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است. البته افزایش کشفیات کالای قاچاق هم نشان از انتخاب محورهای کهگیلویه و بویراحمد توسط قاچاقچیان کالا به عنوان محور جدید برای تخلف خود است که متاسفانه هزینه های زیادی را هم بر نیروی انتظامی و دیگر حوزه های اقتصادی و فرهنگی وارد می کند.
 
افزایش معنادار کشفیات کالای قاچاق و مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد / تیراندازی و شلیک برای توقف خودروی قاچاقچی
 
با تغییر مسیر تردد و حضور گسترده تر متخلفان حوزه مواد مخدر و کالا ، علاوه بر هزینه های زیادی که نیروی انتظامی متحمل می شود اما ورود بیشتر مواد مخدر به استان هر چند برای انتقال به مناطق مرکزی یا غرب باشد اما می تواند تبعات اجتماعی زیاد ناشی از افزایش دسترسی به این مواد و در نتیجه اثرگذاری بر فرهنگ و افزایش آسیب های اجتماعی را در پی داشته باشد.
ورود بیش از اندازه کالای قاچاق به استانی که چندان صنعت و اقتصاد قوی ندارد هم می تواند بخش های اقتصادی استان را تحت تاثیر قرار دهد.
نکته دیگر که مدتی است در جاده های استان به یک معظل تبدیل شده است ، تردد خودروهای حامل قاچاق (شوتی) در این جاده ها و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصا با افزایش سرعت و سبقت های غیرمجاز است که منجر به تصادفات و از دست دادن جان سرنشینان خودروهای دیگر شده است.
با همه ی این توضیحات نباید تلاش های نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ناامن کردن مسیرهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد برای قاچاقچیان مواد مخدر و کالا را نادیده گرفت و امیدوار بود که چنین رویه ای روز به روز بهتر و اثرگذارتر شود ضمن اینکه کارنامه نیروی انتظامی استان در کشف و اقدام در خصوص بسیاری از سرقت های مسلحانه ، نا امنی های سطح شهرها و روستا ها و دیگر ناهنجاری ها بسیر موفق و چشمگیر بوده است. 
در ادامه این گزارش مهمترین اخبار کشفیات نیروی انتظامی در ساعات اخیر منشر می شود.
تیراندازی و شلیک برای توقف خودروی قاچاقچی
فرمانده انتظامی استان،گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان از یک دستگاه خودروی سواری پژو کالا های قاچاق كشف کردند.
سردار "مهدی انصاری" اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان ضمن هماهنگی قضائی در محور یاسوج به اصفهان تور ایست و بازرسی دایر کردند.
وي افزود: مأموران حین انجام ایست و بازرسی به یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 مشکوک و به آن دستور ایست دادند.
انصاری بیان داشت: راننده با بی توجهی به دستور مأموران با سرعت زیاد از محل متواری که پس از طی مسافتی وبا رعایت قانون به کار گیری سلاح ،پس از شلیک چندتیر هوایی، سپس به سمت لاستیک ها خودرو نیز متوقف و مأموران در بازرسي از آن 2 هزار و 112ثوب لباس زنانه و 30 عدد توپ فوتبال کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به این که کارشناسان ارزش کالا های کشف شده را یک میلیارد و 775 هزار ریال اعلام کرده اند خاطرنشان کرد: راننده و سرنشین خودرو دستگیر و به مرجع قضائی تحویل و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
عملیات مشترک ماموران مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان
فرمانده انتظامی استان گفت:105 کیلو تریاک در عملیات مشترک مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان کشف شد.
سردار "مهدی انصاری" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشراف کامل بر رفتار‌های مجرمانه سوداگران مرگ، از انتقال یک محموله مواد مخدر از یکی از استان های جنوبی کشور به مقصد یکی از استان های مرکزی کشور مطلع شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان افزود: مأموران با هماهنگی قضائی و تعامل پلیس استان اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری در محور ورودی استان اصفهان خودرو وانت نیسان مظنون  به حمل مواد را شناسایی و متوقف کردند.
انصاری با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو 105 کیلو  تریاک کشف شد خاطرنشان کرد: راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
درخواست سردار انصاری از مردم
در پایان گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی از کشفیات آمده است : فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از اقدام، همکاری و تعامل به موقع مأموران پلیس استان اصفهان با تاکید بر تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای پلیس با سوداگران مرگ و باند‌های قاچاق مواد مخدر از عموم مردم خواست هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
طوری انصاری با عینک وایساده که مردم فکر کنن خودش کشف کرده ای بابا روحت خبر نداره از اینا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مگه قرار خودش بره سر راه وایسه و کشف کنه ؟!
مدیریت که خوب و موثر باشه نیروها خوب کار می کنند و خروجیش خوب میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
بعد ازینکه با مواد عکس میگیرن چیکارشون میکنن؟ اگه راست میگن جلو چشم مردم امحاشون کنن نه باهاشون عکس یادگاری بگیرن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار