مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در دو ماهه نخست سال ۶۴ میلیون دلار کالا از فارس به دیگر کشورها صادر شده است.
کد خبر: ۷۴۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 26 May 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:خداداد رحیمی اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال 47 هزار و 784 تن کالا به ارزش نزدیک به 64 میلیون دلار از طریق گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 22 درصد کاهش و از نظر ارزش 58 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان فارس افزود: در دو ماهه نخست سال کالاهای صادراتی به41 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، قطر، عمان، روسیه، پاکستان و آلمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: محصولات لبنی، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله و شیلنگ‌ها از مواد پلاستیکی، آرد گندم، ماهی، استعمران، خیار ترشی، سبزیجات و میوه‌ها و انواع کفپوش‌ها بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

 

رحیمی اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال در بین کالاهای صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن 209 درصد و از لحاظ ارزش 564 درصد افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

افزایش 61 درصدی ارزش واردات فارس

وی افزود: در دو ماهه نخست سال مقدار یک هزار و 397 تن کالا به ارزش نزدیک به 14 میلیون دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 41 درصد کاهش و از نظر ارزش 61 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: این کالاهای وارداتی از 20 کشور جهان از جمله آلمان ، چین, پاکستان، دانمارک، اسپانیا، ترکیه، انگلستان, تایلند، سوئیس و ایتالیا وارد فارس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد 84 بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش 557 دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده‌اند و همچنین طی مدت یاد شده تعداد یک هزار و 354 بسته پستی به ارزش 19 هزار و 374 دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

ورود 13 هزار گردشگر خارجی به فارس

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره و عنوان کرد: طی دو ماهه گذشته در مجموع تعداد 45 هزار و 405 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد 31 هزار و 924 نفر ایرانی و 13 هزار و 481 نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی افزود: تعداد 50 هزار و 564 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد 35 هزار و 616 نفر ایرانی و 14 هزار و 946 مفر خارجی بوده‌اند.

انتهای پیام/ ز

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها: صادارت ، کالا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار