فرماندار شیراز همچنین گریزی به بحث انتخابات آینده زد و گفت: ضمن استقبال از حضور افرادی که موجب گرم شدن تنور انتخابات می شوند، اعلام می کنیم که با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نیز برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 26 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا امیری در نشست شورای اداری شهرستان شیراز در مجتمع احسان اظهار داشت:با نهایت تأسف باید گفت که شهر شیراز ازنظر بسیاری از شاخص‌های عمرانی حتی از برخی شهرستان‌های استان فارس نیز عقب‌تر است.

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: شهر شیراز 40درصد جمعیت استان فارس را در اختیار دارد اما امکاناتش متناسب با این جمعیت نیست و می‌توان گفت که این شهر تنها زرق‌وبرق دارد اما همگان تصور می‌کنند که تمام امکانات در اینجا مستقر است.

وی به‌عنوان نمونه به سرانه فضای ورزشی استان فارس اشاره کرد و افزود: خطاب بنده به مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی است زیرا می‌دانید که قرار بود طبق قانون این سرانه به یک متر برسد اما با کمال تأسف باید گفت که در حال حاضر این سرانه در شهر شیراز تنها 23سانتی‌متر است، درحالی‌که در کشور این میزان 70سانتی‌متر می‌باشد.

امیری خواستار تلاش بیشتر رؤسای ادارات برای جذب بودجه از مرکز شد و گفت: تنها 10درصد اعتبارات به فرمانداری می‌رسد که مقداری از آن نیز تخصیص نیافته لذا تلاش مدیران ادارات را می‌طلبد که با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر سهم شیراز را بالا ببرند که این امر نیازمند چانه‌زنی در مرکز است.

فرماندار شیراز تصریح کرد: با کمال تأسف باید گفت که سهم شهرستان شیراز از اعتبارات حتی از برخی شهرستان‌های استان نیز کمتر است و یک عقب‌ماندگی در این حوزه مشاهده می‌شود.

وی خواستار استقلال ادارات شیراز شد و افزود: نیاز است که هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی ادارات شیراز مستقل شوند تا زیر سایه اداره کل قرار نگیرند.

*مقاومت رمز پیروزی

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فعلی کشور در عرصه بین‌المللی و داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن سالهاست که برای ما رجز می‌خواند؛ این بار نیز جنگ اقتصادی را پیش کشیده و گهگاه نیز خط‌ونشان نظامی می‌کشد اما نمی‌داند که این ملت به این سادگی‌ها به زانو در نخواهد آمد.

امیری تصریح کرد: در طول تاریخ چنگیزها و تیمورها به این کشور حمله‌ور شدند و درنهایت در خاک خوراک مار و مور و ملخ شدند و حتی از امپراتوری آن‌ها نیز نشانی نماند و امروز ترامپ و یارانش نیز باید بدانند که حریف این ملت نخواهند شد.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نیز گفت: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر قهرمان تنها یک نمونه از قدرت ملت ایران است که اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک در تصرف دشمن بعثی بماند و امروز نیز در سایه وحدت و همدلی از موقعیتی که دشمن ایجاد کرده به‌سلامت عبور خواهیم کرد.

این مقام مسؤول افزود: رمز ماندگاری ما افتخار به گذشته و امید به آینده است و در شرایطی که دشمن به جنگ اقتصادی روی آورده، می‌توان با تدبیر مسؤولان و ایستادگی ملت، از این شرایط عبور کرد.

امیری به دست آوردن استقلال و حمایت از ملت‌های مظلوم را هزینه‌بر دانست و بیان داشت: در این راستا باید دقت کنیم که این هزینه‌ها بر فقرا و مردم ضعیف تحمیل نشود که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح است تا در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

وی به راهپیمایی روز قدس و لزوم حضور حداکثری در این راهپیمایی نیز اشاره کرد و افزود: مناسبت‌هایی مانند روز قدس مختص فرمانداری و سپاه و امام‌جمعه نیست بلکه اختصاص به کلیه دستگاه‌ها دارد تا نسبت به وظایف خود در این مناسبت‌ها احساس مسؤولیت کنند.

*خط و نشان فرماندار برای متخلفان انتخاباتی

فرماندار شیراز همچنین گریزی به بحث انتخابات آینده زد و گفت: ضمن استقبال از حضور افرادی که موجب گرم شدن تنور انتخابات می شوند، اعلام می کنیم که با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نیز برخورد خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز افزود: هر کس که در ادارات از بودجه دولتی استفاده می کند مراقب باشد که در جلسات و نشست ها بابی برای سوء استفاده افراد یا جریانات سیاسی برای تبلیغات انتخاباتی باز نشود.

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنانش نیز به موضوع آتش سوزی و پیشگیری از حادث شدن حوادث ناشی از این مهم در فصل تابستان اشاره و بیان کرد: همه دستگاه های دولتی و لشکری باید براساس قانون در بحران ها در صورت آتش سوزی به پیشگیری و اطفاء حریق ورود کنند.

امیری با بیان اینکه برنامه ما باید این باشد که در یک برنامه زمانی مشخص آتش سوزی ها کنترل و به به صفر برسد، تصریح کرد: اگر امسال آتش سوزیها نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشد، قابل پذیرش نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار