امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز‌جمعه با بیان این که «چرا این همه تورم و گرانی؟ چه برنامه‌ای برای مستمندان دارند؟ چرا مدیریت و نظارت بر دولت ندارند؟ تا زمانی که مجلس شفاف عمل نکند و انتخابات به شکل کنونی باشد و نمایندگان با ترفند و پول به مجلس بروند، خدمتگزار نیستند.»
کد خبر: ۷۴۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 25 May 2019

تابناک فارس به نقل از هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه به روز قانون و آغاز هفته مجلس اشاره کرد و گفت: «مسئله این است؛ آیا مجلس ما توانسته جایگاه خود را حفظ کند؟ امام(ره) فرمود مجلس در رأس امور است و وکلای کشور در آنجا جمعند. اما مجلس دهم با گذشت سه سال از عمرش، جایگاه خود را حفظ نکرد و نتوانست خود را در رأس امور قرار دهد.»

ایشان افزود: «چرا این همه تورم و گرانی؟ چه برنامه‌ای برای مستمندان دارند؟ چرا مدیریت و نظارت بر دولت ندارند؟ تا زمانی که مجلس شفاف عمل نکند و انتخابات به شکل کنونی باشد و نمایندگان با ترفند و پول به مجلس بروند، خدمتگزار نیستند.»

خطیب جمعه نی‌ریز با ابراز نارضایتی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشت، عنوان داشت: «پولها را جای دیگر هزینه می‌کنند و ملت در زحمتند. باید به فکر مردم باشند؛ با اشرافی‌گری و سبک زندگی غربی نمی‌شود کشور را اداره کرد. مسئولان باید دست از تشریفات بردارند و زندگیشان با مردم یکی باشد. اما هر روز یک اختلاس میلیاردی اعلام می‌کنند. این چه نظارتی است؟ برای هر ساعت در مجلس چقدر هزینه می‌شود؟ این همه هزینه می‌کنند، چه کاری انجام می‌دهند؟ روز به روز اجناس گرانتر و بازار آزاد‌تر. هر کس هم هر طور خواست عمل می‌کند.»

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: «مردم بیدار و هشیارند و به حرمت اسلام ساکتند. شما به اسم اسلام به اسلام ضربه می‌زنید. امام(ره) نمی‌گفت من رهبرم؛ می‌گفت خادمم. و دیدید مردم چطور احترامش را می‌گذاشتند. شما مسئولان هم باید خادم مردم باشید. کارها را به دست جوانان بدهید؛ نه دست پیرمردهای مفت‌خور.»

ایشان با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن گفت: «مردم چه کنند و زندگیشان چگونه تأمین شود؟ مسئولان در رفاهند؛ اما مردم در زحمتند. در این یک سال باقی مانده فکری به حال اقتصاد بیمار کنید. »

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: «خرداد، ماه مقاومت و ایستادگی است.»

آیت‌ا... فقیه به مردم توصیه کرد نماز را رها نکنند؛ آن هم در ماه رمضان که به گفته ایشان هر فریضه‌ای ۷۰ برابر ثواب دارد و قرائت هر آیه قرآن معادل ختم قرآن است.

ایشان افزود: «در روزهای باقیمانده ماه رمضان، استفاده لازم را ببرید. در ماه رمضان، تقوا و اجتناب از محرمات الهی از همه چیز بالاتر است. از غیبت و تهمت بپرهیزید و حسن خلق داشته باشید و به ضعفا کمک کنید.»

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
وقتی میگویید پیرمرد , منظورتان در چه حدودی است؟ ۹۲ ساله ؟ ۸۶ ساله ؟ ۷۸ ساله ؟ بعد هم مسوولین دقیقا کدام قسمت موردنظر است ؟ شورای نگهبان جزو مسوولیت است ؟ امامان جمعه جزوشان هستند ؟مجلس خبرگان چطور ؟اول روشن شود دقیقا چه سنی پیرمرد محسوب میشود بعد میرویم سراغ آن قسمت مفتخورانشان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار