رئیس جمهور، توسعه امروز ایران را نتیجه اتحاد همه اقوام و اقلیتها دانست و تاکید کرد: افتتاح طرحهای بزرگ، پاسخ قاطع ما به کسانی است که خیال می کنند ملت ایران با فشار، سر خم می کند.
کد خبر: ۷۴۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ 21 May 2019
آمریکا با وجود شکست در مقابل ایران اما باز هم اقدام نابخردانه انجام می‌دهد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای اداری که در ماکو برگزار شد اظهار کرد: در تاریخ می توان صحنه ای پیدا کرد که تجسم دین در مقابل تجسم کفر و نفاق باشد.

وی تصریح کرد: ایران به عنوان مظهر ایستادگی و ایمان مردم در برابر کفر ایستادگی می کند و آمریکایی ها چند بار مسیری را طی کرده و شکست خوردند اما باز هم این کار را تکرار کرده و باز هم در برابر این اقدام نابخردانه در برابر ملت بزرگ شکست می خورند.

رئیس جمهور بیان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان مظهر ایستادگی و استقلال و ایمان مردم در مقابل کفر ایستاده است و کار آمریکا جنگ عادی و تحریم نیست و کشوری که جلوی خرید دارو و مواد غذایی را می گیرد و جنایت علیه بشریت می کند می توانستند راهی پیدا کنند که این همه در دنیا رسوا نشود و امروز جنگ آمریکا با یک  ملت بزرگ است.

وی بیان کرد: در این شرایط بار سنگینی بر دوش داشته و ایران از هر زمان دیگر مستحکم تر است و دشمن بارها تغییر می کند ولی ملت ایران جاودانه تاریخ خواهد بود و عمر دشمن ۵۰۰ سال است اما ایران تاریخ جاودانه دارد.

روحانی افزود: عده ای گفتند ایران اسلامی جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نمی تواند ببیند و محاسبات کودکانه غلطی داشتند که موجب رسوایی آنها در دنیا شد و افراطیون و صهیونست ها بیشترین ضربه را به آمریکا زدند و عبارات و کلمات آنها برای ایران آشنا است و مرتجعین منطقه هم چهل سال است که در فکر شکست جمهوری اسلامی ایران هستند و فکر می کنند جمهوری اسلامی برای آنها خطر بزرگ است و گروهک های ضدانقلاب هم کنار سه گروه قبلی سر هیات حاکمه آمریکا کلاه گذاشتند و باعث رسوایی آنها شدند.

وی اظهار کرد: عده ای برنامه ریختند که ایران را از برجام عقب برانند تا کشورمان عقب رفته و خارج شود و بعدها تلاش کردند 6 کشور با هم از برجام خارج شوند اما نتوانستند کشوری را همراه خود کنند و آمریکا ناچار شد به تنهایی از برجام خارج شود که جزو افتخارات تاریخ سیاسی ایران است.

روحانی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام پیروزی کشورمان در برجام بود و آمریکا همه جانبه ملت را زیر فشار قرار داده اما ملت ایران ایستاده اند و حامی نظام بودند و هر موقع نیاز بوده به صحنه آمده اند هرچند روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ملت ایران هرگز در مقابل آمریکا شکست نمی خورند و شکست آمریکا با عنایت حق و تلاش خودمان تحقق می یابد و همچنین دشمنان تبلیغات کردند که قیمت دلار را افزایش دهند و نا امیدی در مردم ایجاد کنند اما موفق نشدند.

وی افزود: اینکه امروز دو طرح آب و خاک بزرگ در غرب کشور افتتاح کردیم خود نشان از قدرت مردم و افتخار بزرگ برای کشور است و ما می توانیم روی پای خود بایستیم.

روحانی تصریح کرد: با وجود سختی های برای برخی مردم باران رحمت الهی بر ملت ایران وفور پیدا کرد. همه پیش بینی های آنها برای شرایط آب و هوایی برعکس درآمد و امروز باید از این آب استفاده کنیم و باید در کشاورزی تحول ایجاد کرد.

وی بیان کرد: پیش از بارش باران رحمت الهی برخی از نابودی ایران بر اثر کم‌آبی خبر داده بودند که بار دیگر لطف الهی شامل حال مردم شد و این بارش‌ها فرصت خوبی برای مردم ایران است تا تحول بزرگی در بخش کشاورزی ایجاد کنند و ما در مسیر یک تحول بزرگ قرار داریم که می‌توان با فناوری، جهاد و استفاده از نیروی کار ماهر به این تحول دست یافت.

روحانی اظهار کرد: مبارزه امروز ما با آمریکا افزایش تولید و صادرات است و لازم نیست در این راستا متکی به نفت بود بلکه توسعه گردشگری یکی از این تحولات است بیش از چهار هزار شرکت دانش‌بنیان را دولت در طول چند سال گذشته حمایت کرده است.

رئیس جمهور گفت: تولید، اشتغال و رفع فقر مطلق هدف اصلی دولت از زمان روی کار آمدن است و ما در برابر تحریم آمریکا باید با اراده خود بایستیم و ملت ایران باید با تلاش و تولید بیشتر به آمریکا بفهماند که نمی‌تواند به هدف خود برسد و در این راستا استان‌های مرزی توان آن را دارند که تحریم‌ها را دور بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار