سالاد اگرچه اصولا در کنار غذای اصلی سرو می شود اما با تنوع بالا و طعم بی نظیری که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده و به جایگاه غذای اصلی هم ارتقاء پیدا کرده است. خوبی سالاد این است که هرکس می تواند سالاد مورد علاقه اش را بسازد و با ترکیب سبزیجات و مواد دلخواه سالاد مخصوصش را تهیه کند. در سرتاسر دنیا سالادهای بیشماری وجود دارند که برخی از آن ها محبوبیت و شهرت بیشتری پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم با معروف ترین سالادها در دنیا آشنا شویم و سالاد پرطرفدار و محبوب هر کشور را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۴۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 20 May 2019


ایتالیا، سالاد پانزانلا | Panzanella Salad

جالب است بدانید که هرچقدر که سس ایتالیایی در سرتاسر دنیا شهرت دارد سالاد در ایتالیا آن قدر محبوب و پرطرفدار نیست! با این حال، یکی از معروف ترین سالادها در ایتالیا پانزانلا نام دارد که به اسم پانمول هم شناخته می شود. اگرچه این سالاد خوشمزه را می توانید در شهرهای مختلف ایتالیا پیدا کنید، اما به ویژه در سالادی که در منطقه توسکان تهیه می شود شهرت بیشتری پیدا کرده است. در توسکان این سالاد را از ترکیب نان غلتانده شده در روغن زیتون، پیاز، گوجه، سرکه و نمک و سبزیجات معطر تهیه می شود. عنصر اصلی و کلیدی در این سالاد تکه های نانی که کاملا آغشته به روغن زیتون شده اند.

سالاد پانزانلا

سالاد پانزانلا

 


اندونزی، سالاد گادو گادو | Gado-Gado
گادو گادو به معنای میکس-میکس است و یکی از معروف ترین سالادها در اندونزی به شمار می رود. ترکیبات این سالاد بسیار متنوع و متغیر است و در هر منطقه آن را به یک شیوه تهیه می کنند. با این حال، در سفر به اندونزی احتمالا سالاد گادو گادو را با پنیر توفو، تخم مرغ آبپز، گوجه، لوبیا سبز، کلم، ذرت و … خواهید داد که با سس کره بادام زمینی پوشانده شده است.

سالاد گادو گادو

سالاد گادو گادو

 


لبنان، سالاد تبوله | Tabbouleh Salad
سالاد تبوله یکی از سلامت ترین و معروف ترین سالادها در لبنان است و علاوه بر لبنان در سرتاسر دنیا هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. سالاد تبوله از ترکیب بلغور، نعنا و جعفری ساتوری شده، خیار و گوجه خرد شده تهیه می شود و طعمی بسیار طراوت بخش و مطبوع دارد. برای مزه دار کردن سالاد هم از روغن زیتون، آب لیموی تازه، نمک، فلفل و گاهی سیر تازه استفاده می کنند. راز خوشمزه شدن سالاد تبوله استفاده از سبزیجات تازه و خوش عطر و بوست.

سالاد تبوله

سالاد تبوله

 


فنلاند، سالاد روسولی | Rosolli Salad
یکی از معروف ترین سالادها در کشور فنلاند سالادی خوشرنگ و خوش طعم به نام روسولی است که به ویژه در شام شب کریسمس سرو می کنند. برای تهیه سالاد روسولی چغندر، سیب زمینی، هویج، پیاز، سیب و خیارشور را به صورت مکعبی خرد و سپس با یکدیگر ترکیب می کنند. این سبزیجات در آخر با خامه پرچرب، سرکه، شکر و نمک ترکیب می شوند و در کنار غذای اصلی سرو می شود.

سالاد روسولی

سالاد روسولی

 


فرانسه، سالاد نیسواز | Nicoise Salad
فرانسه به غذاها و آشپزی لذیذ و خوشمزه اش شهرت دارد و در این کشور سالادهای مختلف را می توان پیدا کرد. با این حال یکی از معروف ترین سالادها در فرانسه سالادی به نام نیسواز است که اصالتا متعلق به شهر نیس فرانسه است. برای تهیه این سالاد سیب زمینی، ماهی تن، لوبیا، زیتون، ماهی کولی و تخم مرغ آبپز را در کنار هم قرار می دهند. در واقع نکته اصلی در تهیه این سالاد خوشمزه همین است که مواد را با یکدیگر ترکیب و مخلوط نکنیم و تنها مواد مختلف را با احتیاط کنار هم قرار بدهیم. فرانسوی ها این سالاد را بسیار دوست دارند و یکی از معروف ترین سالادها در این کشور به شمار می رود.

سالاد نیسواز

سالاد نیسواز

 


مکزیک، سالاد لوبیا سیاه و ذرت | Black Bean Corn Salad
سالاد لوبیا سیاه و ذرت یکی از معروف ترین سالادها در جهان است و شاید در بسیاری از کشورهای دنیا هم استفاده بشود، با این حال ریشه و خاستگاه اصلی این سالاد کشور مکزیک است. این سالاد خوشمزه معمولا از ترکیب لوبیا سیاه، ذرت، فلفل دلمه ای قرمز، پیاز قرمز، لیمو، زیره و روغن زیتون تهیه می شود و بسیار خوش طعم و خوشمزه است. اگر به مکزیک سفر کردید در رستوران ها می توانید در کنار غذایتان این سالاد خوشمزه را هم سفارش بدهید. در غیر این صورت، می توانید آن را به راحتی خودتان هم تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

سالاد لوبیا سیاه و ذرت

سالاد لوبیا سیاه و ذرت

 


روسیه، سالاد شاه ماهی | Dressed Herring Salad
از جمله خوشمزه ترین و معروف ترین سالادها در روسیه سالادی است که با شاه ماهی تهیه می شود و به خاطر ظاهر لایه لایه اش به اسم شاه ماهی زیر کت خز هم نامیده می شود! این سالاد خوشرنگ و زیبا از ترکیب لایه لایه سبزیجات مختلف مثل سیب زمینی، چغندر و هویج، پیاز خرد شده و مایونز و شاه ماهی خرد شده تهیه می شود. البته در برخی نسخه ها از سیب تازه و خرد شده هم در این سالاد استفاده می شود. مردم روسیه این سالاد زیبا را به طور سنتی در جشن ها و مناسبت های خاص مثل کریسمس، سال نو و جشن های دیگر سرو می کنند.

سالاد شاه ماهی

سالاد شاه ماهی

 


ایالات متحده، سالاد کاب | Cobb Salad
در ایالات متحده سالادهای بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد و مردم این کشور به خوردن سالاد بسیار علاقه مندند. با این حال یکی از معروف ترین سالادها در این کشور سالاد کاب است که می تواند به جای وعده اصلی و یک غذای کامل هم سرو بشود. برای تهیه این سالاد خوشمزه مواد مختلف مثل مرغ خرد شده، بیکن، آووکادو، تخم مرغ آبپز، گوجه، پنیر و …را با یکدیگر ترکیب می کنند تا این سالاد خوشرنگ و خوشمزه به وجود بیاید.

داستان های مختلفی در مورد پیدایش سالاد کاب وجود دارد که هیچ کدام قطعی و مشخص نیستند. برخی می گویند که اولین بار رستوران هالیوود براون دربی با مدیریت رابرت هاوارد کاب این سالاد را ابداع کرده است و به همین دلیل به سالاد کاب شهرت پیدا کرده است. این طور می گویند که آقای کاب که تا نیمه شب سخت مشغول کار بود و چیزی نخورده بود تصمیم گرفت هر آن چه در آشپزخانه رستوران باقی مانده را با یکدیگر ترکیب کند تا غذایی سیرکننده و خوشمزه به وجود بیاید. به این ترتیب بود که سالاد کاب به وجود آمد!

سالاد کاب

سالاد کاب

 


لائوس، سالاد لارب | Larb Salad
سالاد لارب که به نام لارپ یا لاب هم شناخته می شود یکی از معروف ترین سالادهای لائوس است که شاید با تمام سالادهای این لیست متفاوت باشد. این سالاد از گوشت چرخ کرده تهیه می شود و به طور غیررسمی غذای ملی لائوس هم محسوب می شود. البته این سالاد تنها از گوشت تهیه نمی شود و آن را با سبزیجات مختلف و برنج ترکیب می کنند. این سالاد در منطقه ایسان تایلند هم مصرف می شود که بخش زیادی از جمعیتش را مهاجران لائوسی تشکیل می دهند.

سالاد لارب

سالاد لارب

 


یونان، سالاد هوریاتیکی | Horiatiki
سالاد هوریاتیکی که بیشتر به سالاد یونانی شناخته می شود یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین سالادها در کشور یونان است. هوریاتیکی سالادی بسیار ساده و در عین حال خوشمزه و خوش طعم است و در علاوه بر یونان در سرتاسر دنیا هم محبوبیت دارد. این سالاد از ترکیب پنیر فتا، زیتون، پیاز قرمز، خیار، گوجه و فلفل دلمه سبز تهیه می شود و برای مزه دار کردن هم روی آن را با سرکه قرمز و سبزیجات معطر می پوشانند.

سالاد یونانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار