مردم شهر داراب در تدارک برگزاری جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی (ع) هستند.
کد خبر: ۷۴۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 20 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: فرماندار داراب گفت: با توجه به مزین بودن این شهر به نام مبارک امام حسن (ع) در آستانه میلاد آن امام همام مراسم متنوعی در داراب برگزار می‌شود.
مظفری برپایی جشن بزرگ میلاد در مصلی این شهرستان، آذین بندی و نور افشانی شهر، اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و سخنرانی علما را از برنامه‌های میلاد این امام همام اعلام کرد.
وی افزود: توزیع افطاری، شربت و شیرینی همزمان با مراسم افطار در جوار بقاع مقدس این شهرستان از دیگربرنامه‌های است که برای روز میلاد امام حسن مجتبی در این شهرستان برنامه ریزی شده است.
فرماندار داراب دلیل مشهور شدن این شهر به نام امام حسن مجتبی (ع) را جایگاه خاص این شهر در صلح نامه امام حسن (ع) با معاویه اعلام کرد و گفت: در بند ۴ عهد نامه امام حسن (ع) با معاویه بیان شده که خراج مردم داراب به دلیل این که به حلال بودن نزدیک‌تر است سهم امام حسن مجتبی (ع) شود و آن امام بزرگوار خراج دارابگرد (داراب کنونی) را به بازماندگان شهدای جمل و صفین اختصاص دادند.
داراب شهری است که قدمتی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله دارد و با وسعتی در حدود ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع و بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار