بارش رگباری باران همراه با وزش باد در استان فارس، طراوت و زیبایی خاصی به هوا بخشیده و موجب شادی مردم شده است.
کد خبر: ۷۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 19 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مسعود ده ملایی مدیر کل هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه بارشی امروز و فردا، برای نواحی جنوبی و مرکز همچنین شمال و جنوب شرق بارندگی‌ ها بصورت رگبار و رعد و برق و گاهی با بارش تگرگ همراه است.

وی از وقوع آبگرفتگی در معابر و جاده‌ها بر اثر ناپایداری‌ های فصلی و رگباری بودن بارش‌ها خبر داد و افزود: برای فردا در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه مورد انتظار است.

ده ملایی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ های باران بهاری تاکید شده در این روز‌ها کوهنوردان و دامداران باید از حضور در ارتفاعات و عشایر و روستاییان نیز از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ ها و حتی رودخانه‌ های خشک شده خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی فارس تصریح کرد: همچنین با توجه به لغزندگی مسیر‌ها به علت بارش‌ های تند و تگرگ رانندگان هنگام تردد در جاده‌ه ای کوهستانی از سلامت خودرو و نیز همراه داشتن تجهیزات ایمنی مطمئن باشند و کشاورزان نیز نسبت به حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی و سیستم‌ های فنی و برقی چا ه‌های آب خود اقدام کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ های فارس هم گفت: بر اساس داده‌ های دریافتی از سامانه‌ های هوشمند مرکز مدیریت راه‌ ها و شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمامی محور‌ های مواصلاتی استان باز و تردد در آن‌ها در جریان است.

حمید احمدی بیان کرد: هم اکنون شاهد بارش باران پراکنده همراه با وزش باد شدید در محور‌ های منتهی به شیراز، شهرستان ممسنی و نی ریز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار