پرواز ۷۲۱ تهران–فرانکفورت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که قرار بود روز گذشته (شنبه) ساعت ۰۵:۵۰ انجام شود، در نهایت با تاخیری شش ساعته به فرانکفورت رسید و در حین این پرواز مسائل مختلفی برای مسافران از جمله توقف حدود سه ساعته در فرودگاه امام خمینی (ره) و نیز توقف ۳.۵ ساعته در فرودگاه تبریز به وجود آمد و نکته قابل جالب تر اینکه بار برخی از مسافران به دلیل سوخت‌گیری در تبریز و بدون اطلاع مسافران به فرانکفورت نرفت.
کد خبر: ۷۴۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 19 May 2019

به گزارش تابناک، پرواز شماره ۷۲۱ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرار بود ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری تهران را به مقصد فرانکفورت در ساعت ۰۵:۵۰ ترک کند و با احتساب بیش از یک ساعت تأخیر در تبریز برای سوخت گیری، ساعت ۱۲:۵۰ به عنوان زمان فرود در فرانکفورت لحاظ شده بود، اما این پرواز در نهایت با حدود شش ساعت تأخیر انجام شد و مسائل مختلفی را نیز برای مسافران به همراه داشت.

یکی از مسافران این پرواز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که قرار بود پرواز مربوطه ساعت ۰۵:۵۰ تهران را به مقصد فرانکفورت ترک کند، اظهار کرد: در ابتدای امر اعلام شد که پرواز با تأخیر روبرو خواهد بود و ساعت ۰۷:۲۰ انجام می‌شود اتفاقی که به برخی مسافران اطلاع‌رسانی و به برخی از آنها نیز اطلاع داده نشده بود و بنده خود از آن دسته مسافرانی بودم که از این مساله مطلع نشدم.

وی ادامه داد: پس از آن مجدداً پرواز با تأخیر روبرو شد و ساعت ۰۸:۴۵ تهران را به مقصد تبریز ترک کرد و در حالی که قرار بود با یک ساعت توقف برای سوخت‌گیری همراه باشد، اما شاهد توقف حدود سه ساعته در فرودگاه تبریز بودیم و به ما اعلام شد که هواپیما با نقص فنی روبرو شده است و از ساعت ۰۹:۴۵ تا ۱۳ در فرودگاه تبریز ماندیم.

این مسافر با گلایه از این‌که در زمان رسیدن به فرودگاه فرانکفورت برخی از مسافران متوجه شدند بار آنها همراه هواپیما به فرانکفورت نیامده است، خاطر نشان کرد: به ما اعلام شد که به منظور سوخت‌گیری باید بار هواپیما سبک می‌شد و به همین دلیل در فرودگاه تبریز بار برخی از مسافران خالی شد، مسأله‌ای که متأسفانه در فرودگاه فرانکفورت به ما اطلاع دادند و برخی از مسافران از این مساله به شدت گلایه کردند چرا که برخی چمدان‌ها دارای مواد غذایی بود و به طور حتم فاسد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته بنده به عنوان یک مسافر و در همین مقطع زمانی از تهران به مقصد کلن سفر می‌کردم و می‌توانستم بلیت هواپیمایی ایران‌ایر را با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی خریداری کنم، اظهار کرد: قیمت این پرواز در حال حاضر به ۱۳ میلیون تومان رسیده است و شاهد افزایش حدود هفت برابری قیمت بلیت هواپیما از مبدا تهران به مقصد فرانکفورت در هواپیمایی ایران‌ایر هستیم و این اتفاق در حالی رخ داده است که در مدت مذکور نرخ ارز هفت برابر رشد نداشته است!

این مسافر ادامه داد: بنده به دلیل کاهش هزینه‌ها تصمیم گرفتم که بلیت هفت میلیون تومانی تهران-فرانکفورت را که هزینه کمتری دارد خریداری کنم و برای سکونت به یکی از شهرهای اطراف رفتم که سه ساعت با فرانکفوت فاصله دارد تا با طی مسیر سه ساعته بتوانم بار خود را دریافت کنم. به ما اعلام شده است که بار مربوطه به آدرس‌های اعلامی ارسال می‌شود و امیدوار هستیم که این اتفاق رخ دهد چراکه برنامه مان را دچار اخلال کرده است؛ بهتر بود در همان فرودگاه تبریز به مسافران اطلاع داده شود که قرار است بارهایشان خالی شود و در نهایت با یک برنامه‌ریزی درست صرفاً بار مسافرانی که قرار بود در فرانکفورت بمانند تخلیه می‌شد و بار سایر مسافران که قرار بود به شهرهای دیگر سفر کنند همراه پرواز به فرانکفورت می‌آمد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مورد این پرواز به ایسنا اعلام کرد که پرواز IR721/IBC در مسیر تهران – تبریز – فرانکفورت در ساعت ۹:۳۵ صبح روز گذشته جهت سوخت‌گیری برنامه‌ای در فرودگاه تبریز به زمین نشست و پس از اتمام سوخت گیری دچار نقص فنی شد و متخصصان قسمت مهندسی و تعمیرات هما در شعبه تبریز اشکال فنی به وجود آمده در هواپیما را برطرف کردند. همزمان با رفع نقص فنی به دلیل بالارفتن دمای هوا و به منظور حفظ و رعایت اصول ایمنی پرواز مقداری از بار مسافران از هواپیما تخلیه شد و هواپیما به مقصد فرانکفورت مسیر خود را ادامه داد.

شرکت هواپیمایی هما ضمن عرض پوزش از اشکال به وجود آمده به اطلاع می‌رساند بارهای مسافران هما شب گذشته با پرواز شرکت هواپیمایی لوفتهانزا به فرانکفورت و به آدرس مسافران ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار