سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از تشکیل ستاد بحران در پی هجوم پوره ملخ صحرایی به مزارع شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 19 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: براساس پیش بینی‌ها و پایش‌های صورت گرفته و دریافت گزارش، پوره ملخ صحرایی به صورت گسترده وارد مزارع و مراتع شهرستان قیروکارزین شده است.

این مقام مسئول افزود: پیرو دریافت گزارش از صبح روز پنج شنبه گذشته گروهی از کارشناسان برای بررسی دقیق سطح و شدت آلودگی به منطقه رودخانه باز اعزام شدند.

همتی با بیان اینکه بررسی‌ها و مشاهدات، آلودگی منطقه رودخانه باز در یک پهنه ۲۵۰ هکتاری را تایید می‌کند، گفت: مبارزه با آفت در این منطقه به علت وسعت پهنه آلوده، دور از دسترس بودن و نبود وجود خطوط ارتباطی تلفن همراه و ثابت دچار محدودیت و سختی است.

او اظهار کرد: هر چند که مبارزه با آفت در منطقه آلوده با دشواری همراه است، اما ایزوله بودن منطقه به لحاظ ارتباط با مناطق دیگر، ضعیف بودن پوشش مرتعی و محدودیت سطح اراضی زراعی و باغی می‌تواند در کنترل سریع این آفت موثر باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: به دلیل حساسیت موضوع ستاد بحران به ریاست فرماندار شهرستان تشکیل شده است که آمادگی ناوگان حمل و نقل ادارت شهرستان و در اختیار قرار دادن آن ها، تسطیح همه فرودگاه‌های سمپاشی، آماده باش همه قرقبان‌ها و اطلاع رسانی گسترده به عشایر و آماده باش نیرو‌های بسیج، در این ستاد تصویب شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار