نماینده مردم در مجلس دهم،گفت:بطور مطلق نمی توان گفت؛کودشیمیایی از محور تولید محصولات کشاورزی حذف شوند بنابراین الزامی است که نظارت اساسی بر نحوه تولید و میزان مصرف کودهای شیمیایی مدنظر قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۴۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 19 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری درباره نقش کودهای شیمیایی در جریان تولید،گفت: اگر بخواهیم بطور واقع بینانه نقش کودهای شیمیایی در تولید نادیده گرفته شود، این امر میسر نیست زیرا کودهای شیمیایی تاثیر بسزایی در میزان تولید در محصولات کشاورزی دارند.

تعاونی روستایی تنها یک عامل توزیع کننده در زمینه کودهای شیمیایی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج از مصرف میزان استاندارد، کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی ،پاسداری از سلامت تغذیه کشور را وارد چالش می کند تصریح کرد: تعاونی روستایی تنها یک عامل توزیع کننده است بنابراین نمی توان انتظار داشت که سازمان تعاونی روستایی برمحتوای تولیدی ومیزان استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزری نظارت اجماع داشت.

وی ادامه داد: لزوم نظارت سازمان حفظ نباتات بر وضعیت کیفیت و محتوای تولید کود های شیمیایی یک اصل است که نباید فراموش شود زیرا سلامت تغذیه هر مسئله ای در کشور با اهمیت تر است.

حذف کودهای شیمیایی از محور تولیدات کشاورزی امکان پذیر نیست

وی ادامه داد: بطور مطلق نمی توان گفت؛کودشیمیایی از محور تولید محصولات کشاورزی حذف شوند بنابراین الزامی است که نظارت اساسی بر نحوه تولید و میزان مصرف کودهای شیمیایی مدنظر قرار بگیرد.

اکبری افزود: میزان استاندارد استفاده از کودهای شیمیایی در صنعت کشاورزی،محصول با محصولی دیگر متفاوت است بنابراین الزامی است که تدابیر اساسی در این راستا اندیشید شود که محصول خارج از شرایط استاندارد تولید، کودهای شیمیایی را دریافت نکند تا بیش از پیش سلامت شهروندان و مصرف کنندگان در معرض خطر قرار نگیرد.

استفاده غیرمجاز از کودهای شیمیایی ریشه در منفعت شخصی دارد
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه منفعت شخصی و سوداگرای در زمینه مصرف کودشیمایی بیش از حد استاندارد ،دخیل هستندیادآورشد: سازمان حفظ نباتات بر وضعیت استانداردهای تولید در زمینه تولید کودشیمیایی نظارت کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار