عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:در حال حاضر، روزانه ۷ هزار تن شکر در بازار توزیع می‌شود که بیش از نیاز واقعی بازار است و عده‌ای شکرهای توزیع شده را در انبارها ذخیره و از دسترس مردم خارج می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل افزایش قیمت شکر در بازار و واردات این محصول، گفت:در سال‌های گذشته با توجه به میزان افزایش برداشت نیشکر و چغندرقند طی سال‌های گذشته نیاز به واردات،قیمت شکر بسیار کاهش پیدا کرده بود.

کشور در آستانه خودکفایی شکر قرار داشت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه خودکفایی در زمینه تولید شکر قرار داشتیم، تصریح کرد: همواره بازار گرفتار سوداگری و دلال بازی است و این موضوع جامعه را رنج می‌دهد و شاهد پیامدهای آن هستیم، دلالان با توجه به نقدینگی که در دست دارند در هر بازاری نفوذ می‌کنند و بدون توجه به نیاز جامعه و منافع ملی به فکر منافع خود هستند.

روزانه 7 هزار تن شکر در بازار توزیع می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 7 هزار تن شکر در بازار توزیع می‌شود، ادامه داد: درحال روزانه 7 هزار تن شکر در بازار توزیع می‌شود که بیش از نیاز واقعی بازار است و عده‌ای شکرهای توزیع شده را در انبارها ذخیره و از دست‌رس مردم خارج می‌کنند.

ایران در رتبه 12 مصرف شکر قرار دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه از نظر تولید شکر در بین 10 تا 20 کشور اول هستیم اما از نظر مصرف در رتبه دوازدهم قرار داریم، عنوان کرد: سیستم‌های نظارتی باید در زمینه شکر فعالیت خود را افزایش دهند و از صنف‌های مربوطه نیز انتظار نظارت بیشتر را داریم تا شاهد مسائلی مانند کمبود نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار