سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از پارسال تا کنون سیزده هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۴۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فریبرز رضا زاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۶ پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دست بررسی است، بیان کرد: از پارسال تا کنون ۲۷۹ واحد تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از ده هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی، در دویست و شصت و هشتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در امسال با تشریح عملکرد این کارگروه در پارسال تصریح کرد: از ۲۷۹ واحد تولیدی معرفی شده، ۲۴۷ واحد مربوط به بخش صنعت و معدن، ۲۹ واحد مربوط به بخش کشاورزی و ۳ واحد مربوط به بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.

رضا زاده ادامه داد: اظهار نامه تامین مالی، ارائه تسهیلات و تعیین تکلیف بدهی معوق واحد‌های تولیدی را موضوعات مورد بررسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و افزود: برای رفع تولید تعداد ۲ هزار و ۲۷۹ مصوبه در ۲۶۷ جلسه قبلی کارگروه به تصویب کمیته فنی اعضای کارگروه رسیده، که از این تعداد مصوبه ۶۰ درصد اجرایی و مابقی در دست اجرا است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌های گذشته اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۲۷۹ مصوبه این کارگروه، امور بانکی و تسهیلات با ۶۰ درصد بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داده که امور زیر بنایی ۴ درصد، مالیاتی ۲۵ درصد، تامین اجتماعی ۱۰ درصد و یک درصد نیز مربوط به سایر امور است.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بوجه، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت برای افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد تسهیلات ویژه‌ای برای بازسازی و سرمایه در گردش اختصاص یافته که این تسهیلات مزایای وام‌های رونق تولید در خصوص نبود لحاظ چک برگشتی و بدهی معوق را ندارد.

رضا زاده تاکید کرد: در سال رونق تولید تمامی واحد‌های تولیدی که نیاز به بهره برداری تسهیلات رونق تولید دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام را انجام دهند تا در اولین فرصت ممکن اقدامات لازم انجام شود تا در این راستا از تمام ظرفیت‌های قانونی و امکانات دستگاه‌ها برای گردش چرخ‌های صنعت استان بهره‌مند شویم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس الویت اصلی پرداخت این تسهیلات را با متقاضیانی دانست که مشکل نقدینگی در حوزه تولید دارند.

وی گفت: برخی از واحد‌های صنعتی دارای دانش فنی، توان مدیریت و بازار و ظرفیت تولید هستند که با اخذ این تسهیلات می‌توانند نسبت به راه اندازی سریع یا نوسازی واحد تولیدی خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار