مدیر پاساژ با گلایه از بهانه‌های شهردار و عدم پیگیرشدن این موضوع اضافه می‌کند: حدود دو ماه جایگاه ایستگاه کنده‌شده بود، اما ساخته نمی‌شد و حالا هم که تکمیل‌شده، تبدیل به پارکینگی برای خودروها شده و همچنان شهرداری با بهانه‌های مختلف پیگیر خط ویژه کردن خیابان نمی‌شود.
کد خبر: ۷۴۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:پس‌ازانتشار گزارشی در آذرماه ۹۷ توسط خبرگزاری فارس، مبنی بر مشکلات ایجادشده بعد از یک‌طرفه شدن خیابان امام که یک خیابان اصلی و مهم شهراست، همچنین مطالبات قبل و بعد از انتشار گزارش توسط شهروندان و به‌خصوص کاسب‌های آن خیابان از شهردار غیربومی شهرشان، بازهم پس از گذشت ۱۰ ماه، این خیابان همچنان خط ویژه نشده است.

مدیر پاساژی که در این خیابان واقع شده می‌گوید: تنها در ۶ ماه اول یک‌طرفه شدن خیابان امام خمینی(ره)، حدود ۴۰ مغازه‌دار، مغازه‌های خود را تحویل و از پاساژ رفتند؛ چون طول این خیابان زیاد و رفت‌وآمد برای مردم سخت شده بود.

فرهاد رنجبر ادامه می‌دهد: سال گذشته نامه‌ای را به اتفاق کل کسبه خیابان و پاساژ به فرمانداری،‌ دفتر امام‌جمعه، شهرداری، دادگستری و فرمانده انتظامی ارسال کردیم که پس از اعتراض و پیگیری‌های کسبه و همکاری ارگان‌ها، شورای ترافیک خط ویژه شدن خیابان را مصوب کرد.

وی ادامه می‌دهد: اما در همان ابتدای اجرایی شدن طرح که شهرداری در روبه‌روی پاساژ، شروع به ساخت ایستگاه کرد، معضل‌های زیادی داشتیم.

 

 

وعده‌های پوچ آقای شهردار!

مدیر پاساژ با گلایه از بهانه‌های شهردار و عدم پیگیرشدن این موضوع اضافه می‌کند: حدود دو ماه جایگاه ایستگاه کنده‌شده بود، اما ساخته نمی‌شد و حالا هم که تکمیل‌شده، تبدیل به پارکینگی برای خودروها شده و همچنان شهرداری با بهانه‌های مختلف پیگیر خط ویژه کردن خیابان نمی‌شود.

رنجبر به وعده‌های افتتاح خط ویژه توسط شهرداری نیز اشاره‌کرده و می‌گوید:‌ شهردار یک‌مرتبه اول مهر به بهانه‌ عدم تکمیل و بار بعد در دهه فجر و پس‌ازآن نیز وعده‌ افتتاح را بلافاصله پس از اتمام تعطیلات نوروزی داد که بعد از گذشتن مدتی از تعطیلات، همچنان خبری از راه‌اندازی خط ویژه نیست.

وی ادامه می‌دهد: قبل از یک‌طرفه شدن خیابان از ۱۴۰ مغازه موجود، ۱۲۰ مورد فعالیت داشتند که اکنون به ۷۰ یا ۸۰ مغازه‌ رسیده واگر خیابان خط ویژه نشود، پاساژ هم دیگر دوامی نمی‌آورد.

امیدی به عملی شدن وعده‌ها نیست

مدیر این پاساژ با تائید وضعیت بد اقتصادی کشور و بی‌ربط نبودن بر کاهش خریداران اظهار می‌کند: اما دو سال پیش که این خیابان یک‌طرفه شد، کاسبی همه‌جا خوب بود جز اینجایی که راهروهایش جوابگوی مشتری‌ها و خریداران نبود.

رنجبر با اشاره به اجاره‌ بسیار کم مغازه‌های پاساژ می‌گوید: قبل از یک‌طرفه شدن، اجاره مغازه‌های این بازارچه ۷۰۰ تا یک‌میلیون تومان بود، که اکنون مغازه‌ها را ۲۰۰ و نهایتاً ۲۵۰ تومان اجاره می‌دهیم.

وی افزود: در حال حاضر اجاره مغازه در پاساژهای دیگر تا ۲ میلیون تومان بوده که ما به خاطر سرپا نگه‌داشتن پاساژمان مجبور به اجاره با قیمت کمتر هستیم.

 

 

شورای ترافیک ورود کند

شهردار فسا درجواب خبرنگار فارس مبنی بر وعده‌های اجرایی نشده در بازه‌های زمانی متفاوت می‌گوید: در حال حاضر خیابان تکمیل است و اقدامات شهرداری صورت گرفته و حال شورای ترافیک باید خط ویژه را راه‌اندازی کند.

حسن برات اضافه می‌کند:طبق آخرین جلسه شورای ترافیک در سال ۹۷ تصویب شد که طرح خط ویژه بودن پس از اتمام عملیات شهرداری در خیابان به‌صورت آزمایشی اجرا شود.

وی با اشاره به اتمام رسالت شهرداری در این خیابان و اجرایی شدن خط ویژه اظهار می‌کند:مابقی ابزار ترافیکی ازجمله چشم‌گربه‌ای و تابلو علامات هم آماده است که به علت هزینه‌های صورت گرفته و عدم تخریب آسفالت خیابان، در صورت اجرای قطعی طرح، در خیابان نصب می‌شود.

 

 

ناجا اقدام کند

در ادامه سراغ رئیس شورای ترافیک شهرستان فسا رفته و جریان را از سوی وی پیگیر شدم.

سلیمان کرمی دراین‌باره اظهار می‌کند: این طرح از حوزه مسیر و مصوبات شورای ترافیک گذشته و راه‌اندازی آن با شهرداری و راهنمایی و رانندگی بوده، که درواقع راهوری با ما و اجرا ، سازوکارها و در حد آزمودن آزمون و خطا با آن‌ها است که در این مورد شورای ترافیک، تکلیف خود را انجام داده است.

فرماندار ویژه و رئیس شورای ترافیک شهرستان فسا با اشاره به عدم تعیین جایگاه پارکینگ در خیابان عنوان می‌کند: مسوول تأمین پارکینگ شهرداری بوده که باید جایگاه پارکینگ خودروها در چند بخش از خیابان را تعریف و تابلوهای مخصوص آن را نصب کند؛ این امر نیز همچنان توسط شهرداری صورت نگرفته است.

وی در خصوص اجرایی شدن آزمایشی طرح می‌گوید: باید ظرفیت خیابان را بررسی کرد و مطمئن شد که به رهگذر لطمه‌ای وارد نمی‌شود و در خدمت صورت گرفته آرامش را ایجاد و شرایط بدتر نشود.

کرمی افزود: اجرای طرح با دو بخش شهرداری و راهنمایی و رانندگی است که درنتیجه، اجرا را به ما ارجاع داده که در حین انجام طرح، در صورت نارضایتی مردم مسیر اصلاحی طی شود.

در آخر طبق صحبت‌های سلیمان کرمی، موضوع را از جانب راهنمایی و رانندگی نیز پیگیری کردم.

 

 

تجهیزات کامل شود خط ویژه عملی می‌شود

رئیس راهنمایی رانندگی فسا از کاهش آمار تصادفات و بار ترافیکی پس از یک‌طرفه شدن خیابان اشاره‌کرده و عنوان می‌کند: پس از یک‌طرفه شدن، آمارهای تصادفات و ترافیک تقریباً به صفر رسید.

مهرزاد فتحی‌زاده در جواب خبرنگار فارس مبنی بر زمان خط ویژه شدن خیابان می‌گوید: پس از تکمیل و نصب صددرصدی تجهیزات توسط شهرداری، ما طرح آزمایشی را به مرحله اجرا گذاشته، زیرا تا تجهیزات کامل نشود، پس از اجرایی کردن طرح احتمال خطر و تصادف وجود دارد.

وی اضافه می‌کند: در صورت جوابگو نبودن خط ویژه، وضعیت خیابان به همان روال یک‌طرفه بودن بازمی‌گردد.

 نتیجه پیگیری‌ها برای دومین بار، پاس‌کاری از شهرداری به شورای ترافیک، از شورای ترافیک به شهرداری و راهنمایی و رانندگی و بازهم از راهنمایی و رانندگی به شهرداری شد و مشخص شد که این‌همه هزینه که برای طرح خط ویژه شدن این خیابان انجام شده، ممکن است بربادرفته و همان آش و همان کاسه‌ یک‌طرفه بودن و اعتراضات قشرهای مختلف را به همراه داشته باشد.

لازم است که به جای پاس کاری‌ها، مسوولین مربوطه طرح را تکمیل و اجرایی کرده و به اعتراضات مردم شاکی که کم هم نیستند، رسیدگی کنند تا دغدغه‌های اهالی نیز پس از ۱۰ ماه خاتمه یابد.

برچسب ها: وعده ، شهردار ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار