‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی مردم از پرفشاری خون و شناسایی افراد در معرض خطر این بیماری، خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد از مرگ و میرهای در استان مربوط به فشار خون بالا است. ‌
کد خبر: ۷۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر علی بهادر شنبه ٢٨ اردیبهشت در کنفرانس خبری با عنوان بسیج ملی کنترل فشار خون، با بیان اینکه پرفشاری خون موجب بروز سکته مغزی، قلبی و نارسایی کلیه می‌شود، افزود: همچنین بیماری‌های چشمی از عوارض فشار خون است و بی‌علامت بودن این بیماری تا بروز عارضه، به عنوان بیماری خاموش اطلاق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کاهش سن سکته‌های مغزی و قلبی را نشان دهنده زندگی شهری و عدم توجه به سلامت جسم دانست و گفت: این بیماری زمینه ساز ارتباط با بیماری‌هایی مانند دیابت می‌شود.

بهادر تاکید کرد که طرح بسیج عمومی کنترل فشارخون و درمان آن از بسیاری از هزینه‌ها و بروز دیگر بیماری‌های مرتبط با آن جلوگیری می‌کند.

وی همچنین از بکارگیری همه پایگاه‌های بهداشتی در استان فارس در اجرای کمپین ملی کنترل فشارخون خبر داد و گفت: با ثبت افراد دچار فشارخون بالا، علاوه بر شناسایی، درمان آنها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقطه کلیدی سلامت را مردم دانست و با بیان اینکه اگر خود شهروندان پیگیر این مهم باشند و مواد غذایی سالم استفاده کرده؛ همچنین از استفاده از مواد پرنمک و چرب خودداری کنند، می‌توانند از بروز سایر بیماری‌ها جلوگیری کنند.

مدیربیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست با اشاره به شعار بسیج ملی کنترل و فشار خون مبنی بر "بدانیم و اقدام کنیم"، گفت: این طرح از ۲۸ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ خرداد در بخش آموزش ادامه دارد تا براساس پروتکل نسبت به انجام تست فشار خون اقدام کنند.

فریبا مرادی ادامه داد: از ۱۵ خرداد امسال نیز تا ۱۵ تیر مرحله فشارخون گیری است که در مناسبت‌های مختلف اطلاع رسانی می‌شود.

وی محل اجرای این طرح را تمام مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی، خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، مطب‌های پزشک خانوداه و بیمارستان‌ها با توجه به بار مراجعه ذکر و عنوان کرد: تمام پایگاه‌های اورژانس و همچنین ۱۱۲ ایستگاه موقت در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این طرح همکاری خواهند کرد.

مدیر بیماری‌های غیرواگیر علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: ۴۰ درصد افراد شناسایی شده از فشارخون خود بی اطلاع هستند.

برچسب ها: فشار خون ، مرگ و میر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار