امام جمعه کازرون، سهل انگاری را یکی دیگر از علت های افزایش قیمت ها دانست و بیان داشت: چه کارهایی در کشور رخ می دهد که اینگونه قیمت ها رو به افزایش است در حالی که اقدامی نیز از سوی مسئولان صورت نمی گیرد
کد خبر: ۷۴۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از حوزه:حجت الاسلام محمد خرسند با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها و گرانی کالاها پس از راهپیمایی 22 بهمن عادی نیست، اظهار داشت: این امر نشانه ای در اخلال اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت برخی اجناس و نیاز های ضروری مردم و هچنین افرایش قمیت ارز و خودرو به دست دولت است، افزود: با توجه به اینکه بازار خودرو انحصاری است دولت نیز می تواند قیمت افزایش را کنترل کند، بنابراین به نظر می رسد در افزایش قیمت ها تعمدی در کار باشد که برخی بخواهند به دلیل حضور مردم در راهپیمایی انتقام بگیرند.

امام جمعه کازرون، سهل انگاری را یکی دیگر از علت های افزایش قیمت ها دانست و بیان داشت: چه کارهایی در کشور رخ می دهد که اینگونه قیمت ها رو به افزایش است در حالی که اقدامی نیز از سوی مسئولان صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: اگر مسئولان وزارتخانه های اقتصادی و بانک مرکزی به وظایف خود عمل می کنند که نباید شاهد افزایش قیمت ها شویم، وزیر صنایع بیان می کند که قیمت خودرو پنج درصد زیر حاشیه بازار، در مرحله نخست باید گفت که کدام بازار، چراکه بازار انحصاری بوده، از این رو حاشیه بازار برای مواقعی است که رقابت وجود نداشته باشد هنگامی که رقابتی وجود ندارد حاشیه بازار یعنی رانتی به چند شرکت خودرو ساز که فقط منافع خود را می بینند که هیچگونه رحم، مروت و انصافی نیز ندارند.

حجت الاسلام خرسند با طرح این سؤال که بود و نبود دولت چه تفاوتی در جامعه کنونی دارد، ادامه داد: با وجود افزایش بی رویه قیمت ها اگر دولت نیز نبود هم چنین اتفاقی رقم می خورد، بنابراین هنگامی که مدیریت و تدبیری نمی بینیم و همه چیز به حال خود رها شده است، شاید گرانی ها عادی نباشد.

وی عنوان کرد: وضعیت معیشتی مردم مناسب مردمی که با جون و دل پای نظام مقدس اسلامی ایستاده اند نیست، بنابراین دولت باید به وظایف خود عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار