استاندار فارس خواستار توسعه توریسم درمانی در شیراز شد و گفت: توریسم‌ درمانی یكی از راه‌های درآمدزایی برای كشور است.
کد خبر: ۷۴۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، امروز‌، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک برند در کشور و استان مطرح است و اقدامات خوبی در این دانشگاه انجام شده است.
وی موضوع توریسم درمانی را یکی از راه‌هایی عنوان کرد که سبب درآمدزایی برای کشور می‌شود و بر توجه به این موضوع تاکید کرد.
رحیمی همچنین اهمیت توجه به ارباب رجوع را در مراكز درمانی یادآور شد و گفت: برآیند همه کارها در رضایت ارباب رجوع، نمود پیدا می‌کند و باید کارها به گونه‌ای انجام شود که رضایت خدمت‌گیرندگان را به دنبال داشته باشد.
استاندار فارس افزود: مجموعه دولت تلاش می‌کند مطالبات مردم به خوبی پاسخ داده شود، هزینه‌های بسیاری از سوی دولت در حوزه بهداشت، درمان و سلامت صرف شده تا رضایت‌مندی مردم از حوزه سلامت، ارتقا یابد.
رحیمی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده کار و ایده خوبی است که در دنیا نیز انجام می‌شود اما باید بر اساس استانداردهای جهانی، در سطح کشور اجرا شود.
همگامی موضوع آموزش با پژوهش و توجه بیشتر به تربیت پزشکان متخصص، متعهد و با ایمان از دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار فارس در این دیدار بود.
وی در زمینه مسائل دانشجویی نیز گفت: باید از دانشجوها حمایت شود و اجازه بدهیم تا در دانشگاه انتقاد، شجاعت و اجتماع‌پذیری را تمرین کنند؛ دانشجوها باید به سمت و سویی هدایت شوند که در آینده جامعه بهتری داشته باشیم.
استاندار فارس با تأکید بر هماهنگی، همدلی و همراهی تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای پیشبرد اهداف سلامت جامعه، از عملکرد مجموعه دانشگاه در حادثه سیل ایام عید شیراز که باعث رضایتمندی افراد حادثه دیده شد، تقدیر کرد.
رحیمی با اشاره به تعامل استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه ارتقای سلامت مردم به ویژه اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، افزود: باید برای مواجهه با شرایط مختلف برنامه‌ریزی داشته باشیم و برنامه‌های گذشته را به شکل کامل‌تر و به روزتر اجرا کنیم؛ زیرا مسائل برنامه‌محور، به شکل بهتری انجام می‌شود؛ باید به سمتی برویم که تنش‌ها و چالش‌ها کمتر شود و در نهایت مردم با ارزیابی عملکرد ما، رضایت داشته باشند.
وی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی صادقانه به مردم تاکید کرد و گفت: تلاش کنیم تا خدمات، مسائل مختلف و چالش‌ها را به صورت صادقانه به مردم اطلاع رسانی کنیم تا مردم در جریان همه امور قرار گیرند.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حتی خدمات‌رسانی به مردم استان و سایر استان‌ها گفت: با توجه به مسائل موجود، در سال گذشته مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش کردند با کنترل هزینه‌ها و حذف هزینه‌هایی که اولویت نداشتند، هیچ خدمتی کاهش پیدا نکند و با مدیریت صحیح در این زمینه اقدام شد.
وی افزود: همواره تلاش کرده‌ایم در همه زمینه‌ها، مساوات و عدالت برقرار باشد و از تمام نیروها و منابع، به بهترین شکل استفاده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف تمام مدیران، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه را ارتقای دانشگاه در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و با بیان اقدامات انجام گرفته در این زمینه، ادامه داد: تلاش می‌شود تا در حوزه‌های مختلف، سرآمد دانشگاه‌های کشور باشیم.
بهادر با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون از بیست و هفتم اردیبهشت در کشور گفت: با توجه به اهمیت و اولویت بحث پیشگیری بر درمان، از سال گذشته در دانشگاه برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر برنامه‌ریزی شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته با اجرای برنامه پزشک خانواده بیماران بسیاری در استان شناسایی شده‌اند، در بسیج ملی کنترل فشار خون باید سایر افراد شناسایی شوند، بنابراین کار ما برای شناسایی افراد باقیمانده نسبت به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دشوارتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، یکی از موارد مهمی که باعث به خطر انداختن سلامت جامعه می‌شود را موضوع تغذیه برشمرد و بر اهمیت برنامه‌ریزی مناسب در زمینه اصلاح شیوه زندگی و تغذیه سالم تأکید کرد.
بهادر با اشاره به پراکندگی حوزه‌های دانشگاه، ضرورت توجه به موضوع توسعه پروژه‌های پردیس دانشگاه که باعث کاهش ترددها و کاهش هزینه‌ها می‌شود، را یادآور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار