معاون امور استان های ستاد دیه کشور با بیان اینکه 6 هزار و ۴۰۰ نفر زندانیان غیرعمد در کشور را محکومان مالی و ۲۵۰ نفر محکومان دیه، حوادث رانندگی و حوادث کارگاهی هستند، بیان داشت: استان فارس با هزار و ۲۷۷ نفر بیشترین و استان هرمزگان با ۷۳ زندانی کم ترین محکومان جریان غیرعمد در کشور را دارند.
کد خبر: ۷۴۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 17 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی محمدی امشب در آیین گلریزان ستاد دیه ویژه زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی با بیان اینکه 8 هزار و ۶۵۰ نفر زندانی غیرعمد در زندان های کشور وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۶ نفر زن و 8هزار و 446 نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه 6 هزار و ۴۰۰ نفر زندانیان غیرعمد در کشور را محکومان مالی و ۲۵۰ نفر محکومان دیه، حوادث رانندگی و حوادث کارگاهی هستند، بیان داشت: استان فارس با هزار و ۲۷۷ نفر بیشترین و استان هرمزگان با ۷۳ زندانی کم ترین محکومان جریان غیرعمد در کشور را دارند.

معاون امور استان های ستاد دیه کشور بیان کرد: ۳۰۰ آیین گلریزان در ماه مبارک رمضان سال جاری در کشور در حال برگزاری است و با توجه به جاری شدن سیل در استان های سیل زده برگزار نمی شود.

محمدی تصریح کرد: در سی و دومین آیین ستاد دیه کشور که در تهران برگزار شد مقام معظم رهبری 4 میلیارد ریال، رئیس جمهور ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، رئیس قوه قضائیه ۵۰۰ میلیون ریال، رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰۰ میلیون ریال و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ۲۰۰ میلیون ریال به زندانیان غیر عمد کمک کردند.
معاون امور استان های ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ۱۳۱هزار زندانی در طول فعالیت ستاد دیه کشور توسط این ستاد آزاد شدند، گفت: 7 هزار و ۹۳۲ زندانی جرایم غیرعمد سال گذشته توسط ستاد دیه کشور آزاد شدند که ۲۶۰ نفر این افراد را بانوان و 7 هزار و ۶۷۲ نفر را مردان تشکیل داده اند.
وی افزود: 5 هزار و ۲۰ نفر این افراد را محکومان مالی، 2 هزار و ۲۴۳نفر محکومان مهریه و ۶۶۹نفر را محکومان دیه حوادث رانندگی و کار گاهی بوده اند.
معاون امور استان های ستاد دیه کشور اظهار داشت: ۱۵ میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال میزان بدهی این مددجویان بود که 7 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۴۸درصد این بدهی ها با دعوت از شاکیان و اخذ رضایت تامین شد.
محمدی افزود: یک هزار و ۷۷۰ پرونده توسط ستاد دیه کشور تکمیل شد و یک هزار و ۶۶۰ نفر با پرداخت ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
وی ادامه داد: اکنون ۱۴۰ نفر زندانی حوادث رانندگی در زندان های کشور وجود دارد که رهایی این افراد تا پایان امسال از برنامه های ستاد دیه کشور است.
معاون امور استان ستاد دیه کشور گفت: دو نفر از زندانیان حوادث رانندگی در زندان های استان مرکزی هستند.

در این مراسم یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد گلریزان شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار