مدیرکل فنی معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: یکی از منابع خدادادی که می توان با استفاده از آن آب کشور را در طول سال تامین کرد همین سیلاب است که باید با تدبیر به مخازن رو سطحی و زیرسطحی هدایت و ذخیره شود تا در کنار آن خسارت جانی و مالی ناشی از سیلاب نیز کاهش یابد.
کد خبر: ۷۴۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 15 May 2019

نثاری عنوان کرد: یکی از راه هایی که می توان سیلاب را مدیریت و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، احداث سدهایی در بالادست است که در زمان خشکسالی نیز آب مورد نیاز مصارف مختلف و خصوصا شرب را تامین کند.

وی تصریح کرد: در ماه های گذشته چالش اصلی استان فارس و شیراز تامین آب مورد نیاز برای تابستان بود که اکنون در پی بارش های اخیر این دغدغه تا حدودی از بین رفته اما متاسفانه سیلاب شیراز را نتوانستیم درست مدیریت و آن را ذخیره کنیم و در نتیجه سیل پنجم و ششم فروردین خسارت سنگینی در این شهر ایجاد کرد و آب آن نیز از دست رفت به گونه ای که سیلاب از این شهر رد شد و به سمت رودخانه خشک رفت و از این محل نیز تخلیه و خارج شد.

مدیرکل فنی معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ادامه سخنان خود به مطالعات شهرداری در سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این مطالعات برای کنترل و مهار سیلاب از سمت دروازه قرآن باید دو مخزن با ظرفیت180 و 54 هزار متر مکعب در بالادست این منطقه احداث شود.

فقط امیدواریم این طرح هم به سرنوشت سد تنگ سرخ که قرار بود همین مزایا و بلکه بیشتر ازین را برای شیراز فراهم کند نشود.

سد تنگ سرخ قرار بود بر روی رودخانه تنگ سرخ در غرب شیراز ساخته شود و مزایای ساخت آن را پایدارسازی حقابه باغ‌های شیراز، ایجاد جریان دائمی آب در رودخانه خشک، توسعه کلانشهر شیراز و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری می دانستند؛اما اکنون به دلایل نامعلوم و پس از صرف هزینه های زیاد نیمه کاره رها شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
ایندفعه که سیل بیاد خودت و دروازه قران وشیراز سیل میبره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار