معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری سی امین دوره جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه امسال، گروه های نمایش استان را به شرکت در این رقابت هنری فراخواند.
کد خبر: ۷۴۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 15 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی رنجبر افزود: سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استانی به منزله مهم‌ترین رخداد تئاتری فارس با تمرکز بر اجراهای عمومی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار برگزار خواهد شد.
وی گفت: هنرمندان در این دوره از جشنواره باید نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار رونق تولید، آسیب های اجتماعی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و نیز توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و انسانی را در تولید آثار مدنظر قرار دهند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، توجه به تئاتر ایرانی به‌منظور توسعه فرهنگی و توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی نقاط مختلف استان را با هدف ایجاد صلح و امید و نشاط مهم ارزیابی کرد.
وی اظهار داشت: هنرمندان باید آثار خود را برای شرکت در بخش صحنه‌ای و رقابتی و نیز بخش خیابانی و غیر رقابتی این جشنواره تا ١5 شهریور ٩٨ تولید و به اجرای عمومی در آورند.
رنجبر با بیان این که تعداد نمایش های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره برمبنای تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره خواهد بود، گفت: بازبینی مرحله اول در اول مهرماه جاری تا ١٥ مهرماه، بازبینی دوم از ٢٥ مهرماه تا ٨ آبانماه و اعلام اسامی برگزیدگان مرحله نهایی نیز ١٥ آبان ماه ٩٨ خواهد بود؛ همچنین جشنواره از ٢١ لغایت ٢٤ آبان‌ماه ٩٨ در شیراز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بنابر تشخیص هیات داوران، حداکثر دو اثر نمایشی به عنوان منتخب جشنواره استانی به اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار