معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر رعایت مدیریت مصرف برق و بهینه سازی مصرف انرژی در مساجد و اماکن مذهبی درطول ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 14 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی طالبی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک و پرفیض رمضان و افزایش فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی اماکن مذهبی، لزوم فرهنگ سازی درخصوص صرفه جویی در مصرف انرژی برق امری ضروری است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق "رونق تولید "در سال مزین به این نام، لازم است، هیئت امنا و متولیان اماکن مذهبی با الگو‌های صرفه جویی در مصرف برق آشنا شده تا از طریق ترویج رعایت مدیریت مصرف برق در اماکن مذهبی وآگاه‌سازی عموم مردم، از بروز خاموشی‌های ناخواسته ناشی ازکمبود انرژی درتابستان جلوگیری به عمل آید.

طالبی یادآورشد: جهت نیل به این مهم، شرکت توزیع نیروی برق استان فارس آمادگی خود را جهت انجام ممیزی و ارائه راهکار‌های لازم در سطح شهرستان‌های استان به منظور بهینه سازی مصارف اعلام می‌دارد.

وی افزود: حداکثر یک ساعت قبل از شروع فعالیت مذهبی فرهنگی نسبت به روشن کردن کولر‌ها و سیستم‌های سرمایشی اقدام و از روشن ماندن دائم کولر‌ها پرهیز شود. همچنین بلافاصله پس از فعالیت در اماکن مذهبی و مساجد کلیه لوازم برقی خاموش شوند و دمای تجهیزات سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، استفاده از لامپ‌های LED را روش مناسبی در جهت مدیریت مصرف برق عنوان کرد و گفت: در برخی اماکن مذهبی جهت تامین روشنایی ازلامپ‌های پر مصرف استفاده می‌شود که با جایگزینی لامپ‌های LED مصرف برق، کاهش می‌یابد.

طالبی، نصب سایه بان جهت وسایل سرمایشی که درمعرض مستقیم نور آفتاب قرار گرفته اند را روش موثر دیگری در افزایش بازدهی و عمر وسایل سرمایشی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمامی مشترکان به ویژه مشترکان خانگی، تابستان پیش رو را بدون مشکل و خاموشی سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار