به منظور افزایش گردشگر سلامت و حذف دلالان این حوزه و در راستای ارتقای کیفیت خدمات و ارزآوری، تفاهم نامه همکاری میان وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی امضا شد
کد خبر: ۷۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 14 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد ، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه گردشگری یکی از منابع درآمد کشورهاست گفت: امروز کشور ما با توسعه زیرساخت های مناسب حوزه سلامت یکی از کشورهای جذب گردشگر سلامت است به عنوان نمونه در حوزه پیوند اعضا در شیراز موفق بوده ایم .
سعید نمکی با تاکید بر اینکه نیازمندیم که قابلیت های حوزه سلامت ایران شناسانده شود افزود: تاکنون در این راستا سازوکار خوبی نداشته ایم حتما باید بخش خصوصی این کار را انجام دهد و مطالب مورد نیاز و سایت های جذاب برای معرفی قابلیت های این حوزه به دیگر کشورها را معرفی کند .
وزیر بهداشت ادامه داد: اینها از قابلیت های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، در این تفاهمنامه همکاری قرار است برای همراه بیمار از هتل تا مراکز تفریحی و سیاحتی و ورود بیمار از مبدا تا بازگشت وی به مقصد ، سازمان میراث فرهنگی اقدام کند و برای معرفی بیمار به مراکز درمانی و اقدامات لازم، شرکت های موردتایید وزارت بهداشت با پزشکی که به وی مجوز این کار را می دهیم انجام وظیفه کند.
وی افزود: ایران همچنین می تواند با توجه به قابلیت ها و تجربه های موفقی که در زمینه مراقبت های بهداشتی دارد به کشورهای همسایه ، کارشناس اعزام کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر گردشگر سلامت بالغ بر۲۴۰۰ دلار درامد برای آن کشور در نظر گرفته می شود گفت: گردشگران سلامت به خاطر درمان می آیند اما گردشگران ترکیبی هستند که از مراکز سیاحتی، زیارحتی و تفریحی نیز بازدید دارند .
علی اصغر مونسان افزود: قرار است در شورای راهبردی گردشگری سلامت،سامانه ای تشکیل شود که اطلاعات درست گردشگر سلامت دریافت شود که گردشگر انتقاد و شکایت خود را بتواند مطرح کند تا در این خصوص حداکثر کیفیت خدمات را بتوانیم ارائه دهیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار